|
|
امروز: سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۵
کد خبر: ۱۵۶۴۰۲
تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۷
وزیر بهداشت همچنین در پاسخ به پرسش یکی از خبرنگاران درباره این اظهار نظر که گفته بود هیچ کس از دولت نامزد انتخابات نمی‌شود گفت: گاهی پیش بینی من هم مانند بعضی از پیش بینی‌ها اشتباه از آب در می‌آید.
وزیر بهداشت به مدیران شهری آینده توصیه کرد بیشتر از ساختمان سازی، اتوبان سازی و درآمدهای شهری به فرهنگ و خدمات شهر بها دهند.

دکتر سید حسن هاشمی در حاشیه همایش بزرگ سفیران سلامت دانش  و در پاسخ به پرسش ایسنا در خصوص توصیه و درخواست وزارت بهداشت از شوراهای شهر آینده، گفت: ما از شوراها انتظار داریم به همان اندازه که به ساخت و سازهای شهر اهمیت می‌دهند به خدمات نیز توجه کنند و بیشتر از ساختمان سازی و اتوبان سازی و درآمد شهری به فرهنگ آن بها دهند. انشالله مردم نیز افرادی را که فرهنگ محور هستند انتخاب کنند.

وی افزود:  اگر اینطور باشد شرایط متفاوتی خواهیم داشت و نیازی نیست که دائم التماس کنیم ،اگر شهر را توسعه می‌دهید برای آن درمانگاه، بیمارستان و خانه بهداشت نیز راه اندازی کنید یا لااقل اگر نمی‌سازید زمین آن را در اختیار ما قرار دهید. آنچه که من به خصوص در تهران از شوراهای شهر انتظار دارم این است که به حوزه سلامت مردم تهران توجه کنند، مشکلاتی اعم از آلودگی هوا، صوتی و اشعه‌ و ... وجود دارند چه آنهایی که خودساخته و چه آنهایی که ناخواسته هستند ، به نیاز مردم به بیمارستان‌ها و پایگاه‌ها و مراکز بهداشتی توجه داشته باشند.

وزیر بهداشت همچنین اضافه کرد: شهر فروخته شده و می‌شود، البته من در این حوزه تخصصی ندارم ولی در کنار آن مردم باید رفاه، آسایش و آرامش داشته باشند. اما آنچه مسلم است این است که در تهران این موارد وجود ندارد.

وی همچنین ابراز امیدواری کرد: امیدوارم شوراها بدون اینکه در حوزه‌هایی که هدف اصلی تشکیل شوراها نیست به ویژه حوزه سیاسی وارد نشوند، به آسایش و آرامش مردم در کلانشهرها و شهرها بپردازند و خدای ناکرده این نهادها که نهادهای مدنی ما هستند و بابت آنها خون‌ها و هزینه‌های زیادی دادیم به نهاد قدرت و ثروت تبدیل نشوند.

وزیر بهداشت همچنین در پاسخ به پرسش یکی از خبرنگاران درباره این اظهار نظر که گفته بود هیچ کس از دولت نامزد انتخابات نمی‌شود گفت: گاهی پیش بینی من هم مانند بعضی از پیش بینی‌ها اشتباه از آب در می‌آید.



منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین