|
|
امروز: جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۴۸
کد خبر: ۱۵۶۱۰۰
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۳۹۶ - ۲۲:۴۹
خبرگزاری رویترز با انتشار خبری اختصاصی مدعی شد که یک اندیشکده روسی وابسته به رئیس‌جمهوری روسیه طرحی برای اثرگذاری بر انتخابات ریاست‌جمهوری 2016 آمریکا ارائه کرده بود.
 خبرگزاری رویترز با انتشار خبری اختصاصی مدعی شد که یک اندیشکده روسی وابسته به رئیس‌جمهوری روسیه طرحی برای اثرگذاری بر انتخابات ریاست‌جمهوری 2016 آمریکا ارائه کرده بود.

سه نفر از مقامات کنونی و چهار تن از مقامات سابق آمریکا به رویترز مدعی شدند که یک اندیشکده دولت روسیه که زیر نظر «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهوری روسیه فعالیت می‌کند، طرحی را به منظور جهت دادن به انتخابات ریاست‌جمهوری 2016 آمریکا به نفع «دونالد ترامپ» و تضعیف اعتقاد رأی‌دهندگان آمریکا به نظام انتخاباتی کشورشان ایجاد کرده بودند.

این افراد، دو سند محرمانه از این اندیشکده را توصیف کردند و چارچوب و دلایلی را ارائه کردند که بنا بر آنها سازمانهای اطلاعاتی آمریکا به این نتیجه رسیده بودند که روسیه به شدت برای مداخله در انتخابات 8 نوامبر ریاست‌جمهوری آمریکا تلاش کرده است.

طبق این گزارش، مقامات اطلاعاتی آمریکا بعد از انتخابات به این اسناد که توسط اندیشکده مطالعات راهبردی روسیه دست پیدا کرده بودند.

رویترز می‌گوید که این اندیشکده توسط مقامات بازنشسته اطلاعات خارجی روسیه که توسط دفتر پوتین منصوب می‌شوند، اداره می‌شود.

این گزارش در ادامه نوشته است که اولین سند این اندیشکده روسیه یک سند راهبردی است که ژوئن گذشته نوشته شده بود و در بین عالی‌ترین سطوح از دولت روسیه توزیع شده بود اما خطاب به اشخاص خاصی نبوده است.

در این سند پیشنهاد شده بود که کرملین یک کمپین تبلیغاتی در رسانه‌های اجتماعی و رسانه‌های خبری بین‌المللی تحت حمایت دولت روسیه انجام دهد و رأی‌دهندگان آمریکایی را به انتخاب رئیس‌جمهوری تشویق کند که رویکرد نرم‌تری در قبال روسیه دارد.

سند دوم که در ماه اکتبر تهیه شده نیز هشدار می‌داد که «هیلاری کلینتون» کاندیدای دموکرات انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا احتمالا در انتخابات پیروز می‌شد. به همین دلیل، این سند اینطور استدلال می‌کرد که برای روسیه بهتر است تا به تبلیغات خود در حمایت از ترامپ پایان دهد و در عوض طرح موضوع رأی‌دهندگان جعلی به منظور تضعیف مشروعیت نظام انتخاباتی آمریکا و خدشه دار کردن اعتبار کلینتون را به منظور تخریب وجهه ریاست جمهوری وی کلید بزند.

این مقامات فعلی و سابق آمریکا به دلیل وضعیت محرمانه اسناد روسیه خواستند که نامشان فاش نشود. آنها همچنین اعلام نکردند که این اسناد چگونه بدست آمده است. نهادهای اطلاعاتی آمریکا نیز از اظهارنظر در این رابطه خودداری کرده‌اند.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین