کد خبر: ۱۵۶۰۳۲
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۷
در بندهای دیگر این مصوبه نیز به شرایط و اصول حاکم بر برنامه‌های تولیدی صداوسیما اعم از مناظرات، مستندهای انتخاباتی، گفت‌وگوهای زنده و ویژگی‌های فنی و پخش این برنامه‌ها با رویکرد حفظ بی‌طرفی و برابری نامزدها پرداخته شده است.
سخنگوی وزارت کشور اعلام کرد: برنامه‌های تولیدی صداوسیما اعم از مناظرات، مستندهای انتخاباتی، گفت‌وگوهای زنده و ویژگی‌های فنی و پخش این برنامه ها باید با رویکرد حفظ بی‌طرفی و برابری نامزدها باشد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی تدبیر و امید؛ سید سلمان سامانی سخنگوی وزارت کشور از تشکیل دومین جلسه کمیسیون بررسی تبلیغات انتخابات ریاست‌جمهوری به ریاست وزیر کشور خبر داد.

وی افزود: در این جلسه که با حضور حجت‌الاسلام منتظری دادستان کل کشور، علی عسکری رئیس سازمان صدا و سیما، قاضی‌زاده هاشمی نماینده مجلس و عضو شورای نظارت بر سازمان صدا و سیما، مسئولان ستاد انتخابات کشور و نماینده ناظر شورای نگهبان به ریاست وزیر کشور برگزار شد، به منظور برخورداری برابر نامزدها از امکانات صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران، ضوابط و چارچوب های تولید و پخش برنامه‌های انتخاباتی دوازدهمین دوره ریاست جمهوری مورد بررسی و تصویب قرار گرفت.

سخنگوی وزارت کشور ادامه داد: در این مصوبه موضوعاتی که نامزدها و نمایندگان آنها در برنامه‌های تولیدی، زنده و مستندهای تلویزیونی می‌توانند به آنها بپردازند و همچنین مواردی که از آنها منع شده‌اند به تفصیل مورد توجه قرار گرفته است.

سامانی تصریح کرد: مطابق این مصوبه نامزدها مجاز به تبیین و تشریح برنامه‌ها و اولویت‌های کاری خود در عرصه‌های مختلف سیاسی، فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی در امور داخلی و خارجی می باشند.

وی بیان کرد: در این مصوبه بر عدم مغایرت برنامه‌های نامزدها با اصول قانون اساسی، سیاست‌های کلی نظام و سایر قوانین و مقررات، عدم ارائه برنامه یا وعده های انتخاباتی فراتر از حدود اختیارات ریاست‌جمهوری، حفظ اتحاد، همبستگی و منافع ملی و پرهیز از ایراد اتهام، افترا، تخریب یا هتک حرمت سایر اشخاص و خودداری از هرگونه سیاه‌نمایی از وضعیت کشور و خدمات و اقدامات دستگاه‌های اجرایی، دولتی، تقنینی و قضایی مورد تأکید قرار گرفته است.

سخنگوی وزارت کشور یادآور شد: در بندهای دیگر این مصوبه نیز به شرایط و اصول حاکم بر برنامه‌های تولیدی صداوسیما اعم از مناظرات، مستندهای انتخاباتی، گفت‌وگوهای زنده و ویژگی‌های فنی و پخش این برنامه‌ها با رویکرد حفظ بی‌طرفی و برابری نامزدها پرداخته شده است.

همچنین مقرر شد کمیسیون بررسی تبلیغات به ریاست قاضی زاده هاشمی و با عضویت نمایندگان تام‌الاختیار سایر اعضا، از روز شنبه دوم اردیبهشت ماه ضمن استقرار در سازمان صدا و سیما بر نحوه اجرای این دستورالعمل در کلیه برنامه‌ها نظارت نماید.

سلمان سامانی همچنین در گفتگو با سایت انتخاب مصوبه کمیسیون تبلیغات را نتیجه آرا یک جمع دانست.

وی ضمن دعوت رسانه ها به پرداختن به نقاط مثبت این مصوبه گفت که دولت تنها دو نماینده در کمیسیون دارد و سه عضو دیگر از نهادهای دیگر هستند.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین عناوین