|
|
امروز: جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۴:۴۸
کد خبر: ۱۵۶۰۲۴
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۱
«انریکه کاپریلس» فرماندار ایالت 'میراندا' و رهبر مخالف دولت ، مرگ این جوان را به گروه های مسلح که از سوی دولت مادورو مسلح و برای سرکوب اعتراضات مستقر شده ا‌ند و خارج از قانون عمل می‌ کنند ، ربط داد .
دو نفر در جریان تظاهرات اعتراضی روز چهارشنبه به وقت محلی مخالفان دولت برای درخواست تسریع در زمان برگزاری انتخاباتی که به دولت «نیکلاس مادورو» رئیس جمهوری کشور پایان دهد ، کشته شدند .

به نقل از خبرگزاری اروپاپرس ، هزاران تن از هواداران حزب ائتلاف مخالف دولت 'میز وحدت دموکراتیک' از 26 نقطه کاراکاس پایتخت ونزوئلا به سمت مقر دفاع از ملت که در منطقه 'لیبرتادور' کاراکاس واقع شده و از سوی «خورخه رودریگز» فرماندار عضو حزب دولت ریاست می‌ شود، حرکت کردند.

رودریگز در این رابطه از چندین روز پیش هشدار داده بود که با هرگونه اقدام مخالفان دولت در این منطقه جلوگیری خواهد کرد .

در این رابطه ، گارد و پلیس ملی‌ بولیواری راه های منتهی‌ به لیبرتادور را مسدود کردند اما تظاهرکنندگان بر رسیدن به این مقر اصرار ورزیدند ، موردی که موجب درگیری شد و نیروهای امنیتی برای متفرق کردن تظاهر کنندگان از گاز اشک آور استفاده کردند.

درگیریهای شدید در منطقه 'سن برناردینو'ی کاراکاس رخ داد، به گفته شاهدان عینی ، یک گروه 10 نفره موتور سوار به سوی تظاهرکنندگان گاز اشک آور پرتاب کردند و یکی‌ از آنها به سمت تظاهر کنندگان شلیک کرد.

در نتیجه این تیراندازی ، یک جوان 17 ساله از ناحیه سر مورد اصابت یک گلوله قرار گرفت و به رغم اینکه در بیمارستان مورد عمل جراحی قرار گرفت، جان باخت .

«انریکه کاپریلس» فرماندار ایالت 'میراندا' و رهبر مخالف دولت ، مرگ این جوان را به گروه های مسلح که از سوی دولت مادورو مسلح و برای سرکوب اعتراضات مستقر شده ا‌ند و خارج از قانون عمل می‌ کنند ، ربط داد .

خارج از کاراکاس و در منطقه 'سن کریستوبال' که سنگر سنتی مخالفان دولت است ، یک دختر 23 ساله نیز به دلیل اصابت گلوله به سرش کشته شد .به گفته شاهدان عینی ، عاملان این تیراندازی نیز گروه های غیر نظامی مسلح هستند که از سوی دولت تقویت می‌ شوند .

این دو کشته ، شمار کشته شدگان این اعتراضات که از چند هفته پیش علیه اقدام دیوان عالی‌ که به سلب اقتدارات مجلس ملی‌ پرداخت آغاز شدند را به 8 نفر رسانده است .
افزون بر آن ، نزدیک به 600 نفر در طول هفته های اخیر بازداشت شدند .
منبع: ایرنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین