کد خبر: ۱۵۵۹۹۶
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۰
همچنین در این پژوهش، پیاده‌روی احتمال ابتلا به بیماری‌های قلبی را کاهش داد؛ اما این وضع بیشتر برای افرادی صادق بود که در هفته بیش از 6 مایل (بیش از 9.65 کیلومتر) پیاده‌روی می‌کردند.
 بر اساس یک مطالعه جدید، استفاده از دوچرخه برای رسیدن به محل کار می‌تواند به کاهش احتمال ابتلا به سرطان و بیماری‌های قلبی منجر شود.

 به نقل از بی‌بی‌سی؛ به گفته دانشمندان، دوچرخه‌سواری تا محل کار می‌تواند احتمال ابتلا به سرطان و بیماری‌های قلبی را کاهش دهد.

بر اساس یک مطالعه 5 ساله که بر روی 250 هزار فرد شاغل در انگلیس انجام شد، استفاده از دوچرخه برای رسیدن به محل کار احتمال ابتلا به سرطان و بیماری‌های قلبی را به نصف کاهش می‌دهد. همچنین پیاده‌روی در قیاس با استفاده از وسایل نقلیه عمومی و خودروی شخصی، در کاهش احتمال ابتلا به این بیماری‌ها اثرگذار است.

تیم دانشگاه "گلاسگو" معتقد است دوچرخه‌سواری پس از آنکه به بخشی از الگوی کار روزانه افراد تبدیل شود، بر خلاف رفتن به سالن‌های ورزشی به تصمیم و اراده شخصی افراد نیاز نخواهد داشت.

در این مطالعه 5 ساله، افرادی که برای رسیدن به محل کارشان فعالیت فیزیکی انجام می‌دادند با افرادی که در حالت سکون به محل کارشان می‌رسیدند، مقایسه شدند. در مجموع، 2430 نفر از افراد مورد مطالعه از دنیا رفتند، 3748 نفر به سرطان و 1110 نفر به بیماری‌های قلبی مبتلا شدند.

اما در جریان این پژوهش، دوچرخه‌سواری منظم احتمال بروز مرگ و میر بر اثر ابتلا به بیماری‌های مختلف را 41 درصد کاهش داد. همچنین تأثیر دوچرخه‌سواری منظم بر کاهش احتمال ابتلا به سرطان و بیماری‌های قلبی به ترتیب 45 و 46 درصد بود.

دوچرخه‌سواران در هفته به طور متوسط 30 مایل (بیش از 48.2 کیلومتر) رکاب می‌زدند؛ اما هر اندازه بر میزان دوچرخه‌سواری آن‌ها افزوده شد، سلامت آن‌ها نیز شرایط مطلوب‌تری کسب کرد.

همچنین در این پژوهش، پیاده‌روی احتمال ابتلا به بیماری‌های قلبی را کاهش داد؛ اما این وضع بیشتر برای افرادی صادق بود که در هفته بیش از 6 مایل (بیش از 9.65 کیلومتر) پیاده‌روی می‌کردند.

دکتر "جیسون گیل،" یکی از متولیان این پژوهش در این خصوص گفت: «این مدرکی بسیار واضح است که نشان می‌دهد افرادی که با شیوه‌ای فعال به محل کارشان می‌روند و به خصوص دوچرخه‌سواری می‌کنند، با تهدید کمتری روبرو هستند.»

وی افزود: «شما باید هر روز کار کنید و اگر رکاب زدن را در برنامه روزانه‌تان بگنجانید، دیگر به اراده و تصمیم شما نیازمند نخواهد بود. ... باید زیرساخت‌هایمان را تغییر دهیم و رکاب زدن را آسان‌تر کنیم. به مسیرهای ویژه برای دوچرخه‌سواری نیاز داریم تا بتوانیم دوچرخه‌ها را آسان‌تر در قطارها قرار دهیم. همچنین باید بتوانیم در محل کار، دوش بگیریم.»

این پژوهش در نشریه "بریتیش مدیکال ژورنال" منتشر شده است.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین عناوین