|
|
امروز: جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۸:۵۹
کد خبر: ۱۵۵۳۵۵
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۷
انتخاباتي كه مي خواهد براي چنين جايگاه مهمي برگزار شود، مسائل و حواشي‌اي به دنبال داشت. هر كسي به خود اجازه داد براي دواطلبي ثبت نام كند. من متاسفم كه صدا و سيما هم به اين جو كمك كرد.
مطهری در پاسخ به تذکر یکی از نمایندگان مجلس که اقدام صدا و سیما برای گفت و گو با کاندیداهای غیرمعروف انتخابات را عامل استهزاء می‌دانست، تاکید کرد که وزارت کشور نیز مقصر است و گفت: ملاک‌های کلی به وزارت کشور اجازه می‌دهد از هر کسی ثبت نام نکند.

 به گزارش شبکه اطلاع رسانی تدبیر و امید؛منوچهر جمالي نماينده رودبار در مجلس دهم،‌ در دقايق پاياني جلسه علني امروز با تكيه بر اصل 175 و 113 قانون اساسي،‌ در اخطاري گفت: در اصل 175 مشخص شده است كه صدا و سيما بايد در جهت مصالح عمومي عمل كند و اصل 113 مي گويد بعد از رهبري، رئيس جمهور عالي ترين مقام است.

وي افزود: انتخاباتي كه مي خواهد براي چنين جايگاه مهمي برگزار شود، مسائل و حواشي‌اي به دنبال داشت. هر كسي به خود اجازه داد براي دواطلبي ثبت نام كند. من متاسفم كه صدا و سيما هم به اين جو كمك كرد و در مصاحبه هايي از افراد جوان و نوجوان كه در حد و قامت كانديداتوري نبودند، مي پرسيد كه شماها نمي خواهيد ثبت نام كنيد؟! به نظر من اين رسانه فضاي انتخابات را به استهزا كشاند.

علي مطهري نائب رئيس مجلس كه در اين لحظات بر صندلي رياست مجلس تكيه زده بود، در پاسخ به اين تذكر، گفت: تذكر شما تا حد زيادي وارد است. البته اين ايراد به وزارت كشور هم وارد است، كه از هر كسي ثبت نام مي كردند. درست است كه بسياري از ملاك ها مشخص و جزئي نشدند،‌ اما همين ملاك هاي كلي به وزارت كشور اجازه مي دهد كه از هر كسي ثبت نام نكند. اين -كلي بودن ملاك‌ها-دليل نمي شود كه از جوان 18 ساله ثبت نام كنند! به هر حال اميدواريم صدا و سيما هم توجه كند.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین