|
|
امروز: جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۶:۴۴
کد خبر: ۱۴۸۳۵۹
تاریخ انتشار: ۰۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۲
مرضیه شاهدایی مدیر عمال شرکت صنایع ملی پتروشیمی در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه پتروشیمی یکی از ارکان اصلی اقتصاد کشور استف گفت: طی چند سال گذشته آثار مثبت آن را در اقتصاد کشور دیده ایم.
شاهدایی گفت: ما در سال جاری شاهد راه اندازی 12 واحد تولید پتروشیمی در کشور بودیم که 6 میلیون تن به ظرفیت اضافه کرده و امیدواریم که سال آینده نیز با تکمیل طرح ها 5 طرح دیگر افتتاح شود.

 مرضیه شاهدایی مدیر عمال شرکت صنایع ملی پتروشیمی در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه پتروشیمی یکی از ارکان اصلی اقتصاد کشور استف گفت: طی چند سال گذشته آثار مثبت آن را در اقتصاد کشور دیده ایم.

وی با بیان اینکه بعد از برجام میزان صادرات پتروشیمی افزایش یافت، افزود: با راه اندازی واحدهای جدید هم اکنون میزان صادرات به 19 میلیون تن و ارزش صادراتی به 10 میلیارد دلار رسیده است که این رقم صادرات را مدیون شرایط خوب بین المللی و بهبود بیمه ها و شرایط حمل و نقل هستیم. همچنین افزایش تولید واحدها منجر به افزایش حجم صادرات شد.

شاهدایی با بیان اینکه کشور ما به لحاظ فرصت های سرمایه گذاری بی نظیر است، گفت: پتانسیل های خوراک، وسعت مرزهای آبی و توانمندی داخل کشور و متخصصین و سازندگان دست به دست هم دادند تا فرصت توسعه برای این صنعت فراهم شد.  

وی با اشاره به اینکه طی یک سال گذشته سرمایه گذاران بنام و معتبر پتروشیمی متقاضی سرمایه گذاری در کشور ما بوده اند، اظهار داشت: البته برای هر صنعت تهدیدهایی نیز وجود دارد که از جمله آنها رکود بین المللی و همچنین امکان عدم توانایی ما با به رشد بالای تکنولوژی و عدم توان رقابت با محصولات دیگر کشورهاست.

معاون وزیر نفت خاطرنشان کرد: دست اندرکاران این صنعت باید از فرصت ها استفاده کرده و بتوانند با استفاده از تکنولوژی با ارزش افزدوه بالا محصولات رقابتی در کشور تولید کنند.

وی با بیان اینکه ما در زمان تحریم تجربه کسب کرده ایم که بتوانیم این صنعت را توسعه دهیم، افزود: ممکن است رشد این صنعت در زمان تحریم کند شده باشد ولی فرصت بوجود آمده توانست توانمندی داخلی را تقویت کند.

شاهدایی با بیان به اینکه بر اساس طرح های آینده ظرفیت تولیداز 60 میلیون تن کنونی به 100 میلیون تن طی 5 سال آینده و 150 میلیون تن طی 10 سال آینده می رسیم، به بحث امتناع برخی واحدهای پتروشیمی به عرضه محصولات در داخل کشور اشاره و تصریح کرد: اگر شرکتی محصول تولیدی خود را در داخل کشور توزیع نمی کند باید شرایط به گونه ای فراهم شده و مشوق ایجاد شود که به جای اینکه تمایل داشته باشد محصولات خود را در خارج عرضه کند با همان امتیاز در داخل کشور توزیع کند.

وی در ادامه گفت: ما در سال جاری شاهد راه اندازی 12 واحد تولید پتروشیمی در کشور بودیم که 6 میلیون تن به ظرفیت اضافه کرده و امیدواریم که سال آینده نیز با تکمیل طرح ها 5 طرح دیگر افتتاح شود.

 

منبع: ایلنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین