|
|
امروز: جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۶:۳۲
کد خبر: ۱۴۷۷۳۴
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۴
نبیه بری رئیس مجلس لبنان نیز در این دیدار با تأکید بر اینکه «ایران و لبنان از روابط برادرانه برخوردار هستند»، گفت: مصمم هستیم، مناسبات و همکاری‌های دو کشور در مسایل اقتصادی نیز هرچه بیشتر تقویت شود.
رئیس‌جمهوری روابط ایران و لبنان را همواره بسیار دوستانه و برادرانه دانست و گفت: تهران و بیروت، ظرفیت‌های بسیاری برای تقویت روابط و مناسبات خود دارند و با همکاری و هماهنگی یکدیگر، می‌توانند در حل و فصل مسایل منطقه‌ای، تأثیرگذار باشند.

به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، حجت‌الاسلام حسن روحانی امروز ـ چهارشنبه 4 یهمن ـ‌ در حاشیه ششمین کنفرانس بین‌المللی حمایت از انتفاضه فلسطین در دیدار آقای نبیه بری رئیس مجلس لبنان، با تجلیل از اقدامات وی در ثبات لبنان و تحکیم روابط تهران – بیروت، گفت: در مسیر تقویت روابط دوجانبه لازم است از تمام ظرفیت‌های خود استفاده کنیم و امیدواریم با همکاری یکدیگر، از توانایی‌های موجود در راستای منافع دو ملت بهره برداری نماییم.

رئیس‌جمهوری با اشاره به شرایط سخت و پیچیده منطقه، گفت: برای حل و فصل مشکلات منطقه راهی جز مشورت و همکاری‌های مشترک وجود ندارد.

روحانی یادآور شد: در موضوع سوریه و برای مقابله با تروریسم، ایران و لبنان در کنار مردم سوریه قرار گرفتند و اگر این همکاری و هماهنگی وجود نداشت، امروز دمشق به پایتختی برای داعش در منطقه تبدیل شده بود و اکنون در سایه همین همکاری‌ها شرایط موجود در منطقه به مراتب بهتر از یکسال پیش است و همچنان باید به تعاملات خود در این رابطه ادامه دهیم.

وی با بیان اینکه «رژیم صهیونیستی از تمام فراز و نشیب‌ها و مشکلات موجود در منطقه سود برده و بیشترین زیان را ملت‌های منطقه متحمل شده‌اند»، یادآور شد: اراده جمهوری اسلامی ایران، ایجاد صلح و ثبات در منطقه، حسن همجواری با همسایگان و حل و فصل مشکلات موجود از طریق مفاهمه و مذاکره است.

نبیه بری رئیس مجلس لبنان نیز در این دیدار با تأکید بر اینکه «ایران و لبنان از روابط برادرانه برخوردار هستند»، گفت: مصمم هستیم، مناسبات و همکاری‌های دو کشور در مسایل اقتصادی نیز هرچه بیشتر تقویت شود.

رئیس مجلس لبنان با بیان اینکه «تهران و بیروت از منافع و دشمن مشترکی برخوردار هستند»، تصریح کرد: دشمنان به دنبال ایجاد تقسیم‌بندی‌های جدیدی در کشورهای منطقه هستند که باید هوشیار بود. من در مقابل خدا و تاریخ شهادت می‌دهم که جمهوری اسلامی ایران با مقاومت و ایستادگی در مقابل توطئه‌های دشمنان و حمایت از مقاومت ملت‌های منطقه، فشارهای سنگینی را تحمل می‌کند.

نبیه بری افزود: گناه جمهوری اسلامی ایران این است که در کنار فلسطین و ملت‌های مظلوم قرار گرفته است.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین