|
|
امروز: شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۶:۲۷
کد خبر: ۱۴۷۵۰۷
تاریخ انتشار: ۰۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۸
این دعوت نشان از این دارد که کشور همه اصولش را زیرپا گذاشته است. ما برای کندی چنین کاری نکردیم. برای ترومن و ریگان نکردیم، اما به این مرد می گوییم: لطفا تشریف بیاورید و ما در مورد همه چیز کوتاه می آییم چرا که به کمپانی های شما چشم داریم.
در حالی که «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا قصد دارد به دعوت «ترزا می» نخست وزیر انگلیس به لندن سفر کند، برخی از نمایندگان پارلمان انگلیس اظهارات تندی را علیه وی مطرح کردند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی تدبیر و امید؛  در بحثی که پیرامون دعوت از ترامپ به انگلیس در پارلمان این کشور در جریان بود، پل فلین نماینده حزب کارگر گفت: سطح هوشی ترامپ مثل یک پروتوزوآ (جانور تک سلولی دریایی) است. اینکه ما به رئیس جمهوری افتخار دیدار از کشورمان را داده ایم که مانند بچه های بدعنق و گستاخ رفتار می کند، این پیام را می رساند که ما رفتار و اظهارات او را تایید می کنیم.

دیوید لَمی نماینده دیگر حزب کارگر در پارلمان گفت: این که رئیس جمهوری آمریکا به انگلیس دعوت شود قابل پذیرش است، اما دعوت رئیس جمهوری که فقط هفت روز بر کرسی نشسته به دیداری سراسری از کشور، غیرقابل قبول است.

وی با گفتن اینکه احتمالا ناتوانی یاس آلود دولت در انعقاد قراردادهای تجاری با طرفهای آمریکایی باعث شده به این دعوت متوسل شود افزود: این دعوت نشان از این دارد که کشور همه اصولش را زیرپا گذاشته است. ما برای کندی چنین کاری نکردیم. برای ترومن و ریگان نکردیم، اما به این مرد می گوییم: لطفا تشریف بیاورید و ما در مورد همه چیز کوتاه می آییم چرا که به کمپانی های شما چشم داریم. من فکر می کنم کشور ما بزرگتر از این حرفهاست.

به نقل از سی ان ان،در همین حال، سیمون برنز نماینده حزب محافظه کار گفت: این دیدار باید بدون توجه به نظر مردم انجام شود، زیرا ما روابط نزدیکی با آمریکا داریم. «آمریکا بزرگترین متحد ماست. شانه به شانه و هنگامی که به او نیاز داشتیم در کنار ما ایستاد، همانطور که ما در هنگام نیاز او در کنارش ایستادیم؛ مشخصا در هنگام فاجعه یازده سپتامبر. بنابراین به نظر من احمقانه است که اجازه دهیم نظرات شخصی و نگاهی که به یک شخصیت داریم و  ویژگی ها و رفتارهای عجیب او بر آنچه منافع ملی انگلیس به آن بستگی دارد سایه بی افکند.»

جلسه نمایندگان پارلمان انگلیس درباره دیدار آتی ترامپ از این کشور پس از آن تشکیل شد که مردم در طوماری اینترنتی ۱.۸ میلیون امضا برای مخالفت با حضور او در انگلیس جمع آوری کردند. تاکنون ۳۱۰ هزار امضا نیز در حمایت از دیدار سراسری رئیس جمهوری آمریکا از این کشور جمع شده است.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین