|
|
امروز: شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۰:۴۴
کد خبر: ۱۴۷۳۶۹
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۲
در موضوعاتی مانند آلودگی هوا به شهرها اعلام کرده ایم هر شهری برنامه خود را تدوین کند و برخی شهرها برای گرد و غبار هم علاوه بر طرح های ملی ، برنامه داشته باشند.
معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان محیط زیست کشور با اعلام اینکه گرد و غبار خوزستان فرامرزی است، گفت: سی تا چهل هزار کانون فوق بحرانی در خوزستان داریم که در دستور کار دولت و جهاد کشاورزی قرار دارد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی تدبیر و امید، دکتر معصومه ابتکار که در همایش شهر سبز پایدار در همدان سخن می گفت با اعلام مطلب فوق افزود: مطالعه و شناسایی کانون ها تکمیل شده و برنامه ریزی جهت حفاظت از اراضی و جلوگیری از بیابان زایی نیز صورت گرفته تا این وضعیت به حداقل برسد.

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان محیط زیست کشور خاطرنشان کرد: شرایط ویژه کشور اقتضا می کند که نسبت به محیط زیست بی تفاوت نباشیم.

وی تصریح کرد: در موضوعاتی مانند آلودگی هوا به شهرها اعلام کرده ایم هر شهری برنامه خود را تدوین کند و برخی شهرها برای گرد و غبار هم علاوه بر طرح های ملی ، برنامه داشته باشند.

دکتر ابتکار در ادامه از نگاه محیط زیستی استاندار همدان تشکر کرد و گفت: توسعه روند شهرنشینی به عنوان الزامات عصر جدید، توجه به شهرها را طلب می کند تا شهرنشینی با توجه به ارتقای کیفیت زندگی همراه باشد.

وی با اشاره به اینکه برای ارتقای کیفیت زندگی باید توجه ویژه به محیط زیست داشته باشیم، یادآور شد: شهر پایدار در جهان اسلام با اهداف زیست محیطی ، اقتصادی و اجتماعی به عنوان یک برنامه جهانی است.

معاون رئیس جمهور اظهار داشت: به مردم و مسئولین استان همدان تبریک می گویم که توانسته پایلوت شهر سبز پایدار شود.

وی با بیان اینکه جایگاه کشور ما و مدیریت ها در این زمینه به خوبی انجام شده است، افزود: یکپارچگی دستگاههای اجرایی برای دوری شهرها از آلودگی هوا لازم است وبه همین دلیل مدیریت یکپارچه شهری مورد توجه دولت است.


معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان محیط زیست کشور با اعلام اینکه طبیعت را باید به داخل شهرها برگردانیم، عنوان کرد: چشمه ها و باغات همدان از شاخص های بازگشت به طبیعت است چرا که در پدیده گرد و غبار، کمر بند سبز، سپر دفاعی است و می تواند به کاهش آن کمک کند.

وی تاکید کرد: همه شهرهای ایران باید برنامه محیط زیستی داشته باشند و در این برنامه ها نگاه علمی و پژوهشی حاکم باشد.

دکتر ابتکار با اعلام اینکه اعتبارات اگر تامین شود به اهداف دست پیدا خواهیم کرد، گفت: شوراها در این زمینه نقش اساسی دارند.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین