|
|
امروز: جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۹:۱۶
کد خبر: ۱۴۲۰۲۳
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۹
معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با تاکید بر این‌که «توافق هسته‌ای در قطعنامه شورای امنیت سازمال ملل متحد نیز مورد تایید قرار گرفته است»، گفت: «این یک توافق چندجانبه است و نمی‌تواند به صورت دوجانبه مجددا مورد مذاکره قرار گیرد.»
در ادامه واکنش های مقامات اروپایی به ادعای دونالد ترامپ برای مذاکره مجدد برسر توافق هسته ای ایران، هلگا اشمید، معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا نیز مذاکره مجدد بر سر توافق هسته‌ای ایران و گروه 1+5 را غیر ممکن دانست.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی تدبیر و امید؛ هلگا اشمید، معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در واکنش به اظهارات دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری منتخب آمریکا درباره توافق هسته‌ای و چند تن از نامزدهای پیشنهادی وی برای پست‌های کلیدی دولت آتی آمریکا گفت که مذاکره مجدد درباره برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) غیر ممکن است.

به نقل از خبرگزاری آسوشیتد پرس،اشمید ادامه داد: «یک سوءتفاهم بوجود آمده که شما می‌توانید دوباره بر سر این توافق مذاکره کنید، اما این کار ممکن نیست. هیچ تمایلی در میان دیگر اعضای گروه 1+5 برای مذاکره مجدد وجود ندارد.»

وی با تاکید بر این‌که «توافق هسته‌ای در قطعنامه شورای امنیت سازمال ملل متحد نیز مورد تایید قرار گرفته است»، گفت: «این یک توافق چندجانبه است و نمی‌تواند به صورت دوجانبه مجددا مورد مذاکره قرار گیرد.»
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین