|
|
امروز: شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۲۱
نماینده اهواز در مجلس خبرگان رهبری:
کد خبر: ۱۴۱۰۱۰
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۵ - ۲۱:۱۶
نماینده مردم اهواز در مجلس خبرگان رهبری گفت: آیت‌الله هاشمی یک شخصیت جهانی و بین‌المللی بوده است.
 نماینده مردم اهواز در مجلس خبرگان رهبری گفت: آیت‌الله هاشمی یک شخصیت جهانی و بین‌المللی بوده است.

آیت‌الله محمدحسین احمدی‌شاهرودی در مراسم بزرگداشت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در یاسوج افزود: هاشمی رفسنجانی یک شخصیت مستقل بود که بعد از امام خمینی(ره) بیشترین تاثیرگذاری را در سرنوشت انقلاب اسلامی ایران داشت.

وی بیان کرد: آیت الله هاشمی منتسب به جناح خاصی نبود و این شخصیت برجسته و یار دیرین امام، انقلاب و رهبری همواره مصلحت نظام و انقلاب را مدنظر داشت.

نماینده مردم اهواز در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به تبلیغات مسموم علیه آیت الله هاشمی در سال‌های اخیر خاطرنشان کرد: کسانی که علیه هاشمی تبلیغ می‌کردند باید به جای این سخنان و تبلیغات مسموم شکرگزار نعمت انقلاب باشند و تا آخر عمر به روح هاشمی فاتحه بفرستند.

احمدی‌شاهرودی تصریح کرد: آیت‌الله هاشمی رفسنجانی به بیانات و فرمایشات امام و رهبری التزام داشت.

وی ادامه داد: پس از ارتحال امام خمینی(ره) نظر مجلس خبرگان این بود که رهبر شورایی انتخاب شود اما آیت‌الله هاشمی بیانات امام(ره) مبنی بر انتخاب حضرت آیت‌الله خامنه‌ای را برای اعضای مجلس بازگو کرد و نظر مجلس خبرگان تغییر کرد و آیت‌الله خامنه‌ای انتخاب شدند.

نماینده مردم اهواز در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به رد صلاحیت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در انتخابات سال ۹۲ عنوان کرد: این عالم گرانقدر بعد از رد صلاحیت شدن در انتخابات ریاست جمهوری سال ۹۲ هرگز در این خصوص اصرار نکرد و مصلحت نظام و انقلاب را بر سرنوشت خود مقدم دانست.

احمدی‌شاهرودی افزود: آیت‌الله هاشمی یک شخصیت جهانی و بین‌المللی است که از کاخ سفید تا کاخ کرملین روسیه و از تمام کشورهای آسیایی و اروپایی پیام‌های تسلیتی برای درگذشت این شخصیت برجسته انقلاب ارسال شده است.

وی تاکید کرد: یاد و نام هاشمی رفسنجانی هرگز به تاریخ سپرده نخواهد شد و در روز تشییع جنازه ایشان حضور جمعیت میلیونی بیانگر شناخت، آگاهی و قدردانی و قدرشناسی ملت ایران از خدمتگزاران خود است.

نماینده مردم اهواز در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه یاد و نام این شخصیت برجسته انقلاب همواره زنده خواهد بود، گفت: هاشمی مرید امام، یاور رهبر و پشتیبان ملت و مدافع راستین و دلسوز نظام و انقلاب بود.

احمدی‌شاهرودی در این مراسم با بیان اینکه صحبت کردن درباره هاشمی رفسنجانی سخت است،  افزود: رئیس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام شخصیتی چندین جانبه داشت، چرا که وی هم یک روحانی فاضل، فقیدی مجتهد و خدمتگزار و مبارزی انقلابی و هم سیاستمداری تمام عیار و قوی بود.

وی اضافه کرد: آیت‌الله هاشمی مفسری بزرگ، خطیبی توانا و جامعه‌شناسی دلسوز بود و وقتی که از بهرمان کرمان به قم آمد، در محضر آیت‌الله بروجردی، حضرت امام خمینی(ره)، علامه طباطبایی و سایر علمای قم دروس فقه، اصول، تفسیر و ... را آموخت و هنگامی که همراه امام راحل در سال ۴۱ وارد میدان مبارزه شد و در دورانی که در زندان‌های رژیم پهلوی شکنجه شد در همه این سال‌ها جان و مال خود را در طبق اخلاص و در راه نهضت و انقلابیون گذاشت.
منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین