|
|
امروز: جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۰:۴۳
کد خبر: ۱۴۱۰۰۳
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۵ - ۲۰:۱۱
رئیس جمهور اظهارداشت: حضرت آیت الله هاشمی از استوانه ها و ستون های ایران اسلامی بودند که در مسایل منطقه ای و بین المللی و از جمله در موضوع افغانستان ، پیوسته برای تقویت صلح و ثبات آن کشور تلاش می کردند و امیدوارم همگان بتوانیم همان مسیر و راه را در تلاش فیمابین ادامه دهیم.
 رییس جمهوری، امنیت ، ثبات سیاسی و وحدت ملی را پایه های اصلی برای روند توسعه افغانستان و رفاه مردم این کشور دانست و تاکید کرد که جمهوری اسلامی ایران از هیچ تلاشی برای کمک به ملت و دولت افغانستان دریغ نخواهدکرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی «تدبیر و امید»؛حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی عصر امروز -چهارشنبه- در دیدار «عبدالله عبدالله» رئیس اجرایی دولت وحدت ملی افغانستان که برای ابراز تسلیت دولت و ملت افغانستان به مناسبت درگذشت آیت الله هاشمی رفسنجانی، در صدر هیاتی در تهران حضور یافته است،ابراز امیدواری کرد با تقویت ثبات سیاسی و وحدت در افغانستان، بتوان پروژه های مشترک را هر چه سریعتر اجرایی نمود.

رئیس جمهوری با قدردانی از تسلیت دولت و ملت افغانستان ، اظهارداشت: حضرت آیت الله هاشمی رفسنجانی از استوانه ها و ستون های ایران اسلامی بودند که در مسایل منطقه ای و بین المللی و از جمله در موضوع افغانستان ، پیوسته برای تقویت صلح و ثبات آن کشور تلاش می کردند و امیدوارم همگان بتوانیم همان مسیر و راه را در تلاش فیمابین ادامه دهیم.

روحانی تصریح کرد: دولت جمهوری اسلامی در کنار مردم و دولت افغانستان بوده و خواهد ماند.

رئیس جمهوری با اشاره به چارچوب های مناسبی که برای توسعه همکاری های دوجانبه ترسیم شده است، گفت: توسعه بندر چابهار و تقویت شبکه های ریلی و از جمله اتصال راه اهن ایران به هرات می تواند به توسعه همکاریهای تهران – کابل شتاب بیشتری ببخشد.
روحانی در ادامه تروریسم را معضلی نه تنها برای افغانستان بلکه برای کل جهان برشمرد و بر ضرورت مقابله آن تاکید کرد.

مردم افغانستان هرگز کمک های هاشمی رفسنجانی را فراموش نمی کنند

«عبدالله عبدالله» رئیس اجرایی دولت وحدت ملی افغانستان نیز در این دیدار با ابلاغ پیام تسلیت دولت و ملت کشورش به مناسبت درگذشت حضرت آیت الله هاشمی رفسنجانی گفت: آیت الله هاشمی رفسنجانی شخصیتی شناخته شده برای مردم افغانستان است و مردم ما هرگز کمک های ایشان بویژه در دوران سخت را فراموش نمی کنند.

رئیس اجرایی دولت وحدت ملی افغانستان همچنین با ارائه گزارشی از وضعیت داخلی و روند مذاکرات صلح در کشورش اظهارداشت: ایران همواره یار دولت و مردم افغانستان بوده و دولت ما مصمم است که روابط خود را در همه عرصه ها با جمهوری اسلامی ایران به عنوان یک کشور دوست و برادر توسعه دهد.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین