|
|
امروز: جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۷:۱۹
کد خبر: ۱۴۰۹۱۴
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۸
بان کی مون از سال 2007 تا 2016 دبیر کل سازمان ملل بود و اکنون "آنتونیو گوترش"، نخست وزیر سابق پرتغال عهده دار این سمت شده است. وی از ابتدای ژانویه کار خود را آغاز کرد.
مقامات امریکایی گفتند، دستگاه قضایی این کشور نزدیکان بان کی مون، دبیر کل سابق سازمان ملل را به پرداخت رشوه متهم کرد.

پلیس امریکا "جو هیون بان" معروف به "دنیس" برادرزاده بان کی مون را بازداشت کرده و برادر وی، "بان کی سانگ" را هم متهم کردند اما وی را دستگیر نکردند.

طبق کیفرخواست دادگاه فدرال، اتهام های وارد شده به این دو نفر شامل تلاش برای پرداخت رشوه به یک مقام مسئول در خاورمیانه به منظور فروش یک مجتمع ساختمانی متعلق به یک شرکت کره جنوبی در ویتنام به ارزش میلیون ها دلار است؛ که البته هیچ کدام از این پدر و پسر فرصت پیگیری این معامله را پیدا نکردند.

بان کی مون از سال 2007 تا 2016 دبیر کل سازمان ملل بود و اکنون "آنتونیو گوترش"، نخست وزیر سابق پرتغال عهده دار  این سمت شده است. وی از ابتدای ژانویه کار خود را آغاز کرد.

دادستان دادگاه مربوطه گفت: "در اوایل سال 2013، شرکت ساختمانی کیانگنام کره جنوبی – که بان جی سانگ، برادر بان کی مون مدیریت آن را بر عهده داشت – دچار مشکل بدهی شد و سعی کرد این مجتمع ساختمانی معروف به لندمارک 72 در ویتنام را به فروش برساند."

در کیفرخواست دادگاه فدرال در منهتن، آمده است که "دنیس بان" که مالک یک بنگاه معاملات ملکی در منهتن است با زد و بندی به ارزش 800 میلیون دلار، میلیون ها دلار به جیب زد.

مقامات امریکایی گفتند این دو نفر علاوه بر پرداخت میلیون ها دلار رشوه سعی کرده اند به یک مقام مسئول در خاورمیانه رشوه بدهند.

دادستان دادگاه نیویورک همچنین خویشاوندان بان کی مون را به فساد و پولشویی و دسیسه متهم کرده است.

208
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین