|
|
امروز: جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۸:۱۲
کد خبر: ۱۴۰۸۹۲
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۵
پس از این اظهارات محسن هاشمی، رضا رشیدپور که مجری برنامه «حالا خورشید» است، گفت: اتاق کار ایشان را تلویزیون نشان می‌داد که یک اتاق بسیار ساده و بی‌پیرایه است، آیا واقعا همینطور است؟
پسر ارشد آیت‌الله هاشمی رفسنجانی بعد از رحلت پدر، برای اولین بار مجالی یافت تا از رئیس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام در برابر همه اتهامات مالی که طی این سال‌ها به پدرش نسبت داده می‌شد، دفاع کند.

 به گزارش شبکه اطلاع رسانی تدبیر و امید،محسن هاشمی که صبح امروز ـ چهارشنبه ـ در برنامه زنده «حالا خورشید» شبکه سه سیما حضور یافته بود، با اعلام اینکه وصیت‌نامه جدیدی از پدر یافت نشده و آخرین وصیت‌نامه ایشان مربوط به سال 79 است، به قرائت بخشی از این وصیت‌نامه پرداخت.

در این بخش، آیت‌الله هاشمی رفسنجانی نوشته است: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون، چیزی بر دارایی‌های موجود قبل از انقلابم نیفزوده‌ام و هزینه‌های زندگی را در درجه اول از عواید و فروش اموال قبل از انقلاب و در درجه دوم از حقوق و مزایای قانونی‌ام برداشته‌ام.

محسن هاشمی در این بخش از سخنانش در حالی که مقابل دوربین صداوسیما می‌گریست، گفت: می‌خواهم مردم بدانند که ایشان حتی یک ریال ... (به دلیل گریستن امکان ادامه این جمله را نداشت). دارایی ایشان بسیار کم است و بیش از 90 درصد از اموالشان برای انقلاب هزینه شد.

پس از این اظهارات محسن هاشمی، رضا رشیدپور که مجری برنامه «حالا خورشید» است، گفت: اتاق کار ایشان را تلویزیون نشان می‌داد که یک اتاق بسیار ساده و بی‌پیرایه است، آیا واقعا همینطور است؟

محسن هاشمی در پاسخ گفت: بله واقعا همین است. ایشان در منزلی ساده در جماران در جوار منزل حضرت امام زندگی می‌کردند که این هم داستان ساده‌ای دارد. اینجا منزلی بود مربوط به یک فرد خصوصی که بعد از حضور امام در جماران، به دلیل رفت و آمدها و مسائل امنیتی دچار مشکل شده بود. امام فرمودند این خانه را بخرید به قیمت خیلی خوب که بتواند برای خود یک منزل مناسب تهیه کند و اینقدر آزار نبیند. بعد از امام سؤال شد که حالا با این خانه چه کنیم. امام فرمودند بگویید آقای هاشمی رفسنجانی بیاید اینجا زندگی کند.

وی درباره لحظه درگذشت پدرش نیز گفت: در مجموع ظرف 15 دقیقه ما بی‌پدر شدیم. از مسیر دانشگاه آزاد به منزل می‌رفتم که تماس گرفتند پدر در بیمارستان هستند. وقتی رسیدم دیگر تمام شده بود.

محسن هاشمی درباره وصیت‌نامه نیز اظهار کرد: چند سال قبل که قرار بود آنژیو برای ایشان انجام شود یک وصیت‌نامه نوشتند و به من دادند و من را وصی کردند، وصیت‌نامه جدیدی از ایشان هنوز پیدا نکرده‌ایم. وصیت‌نامه مربوط به سال 79 است.

پسر ارشد آیت‌الله هاشمی رفسنجانی همچنین درباره شخصیت فکری و سیاسی پدرش گفت: آیت‌الله هاشمی رفسنجانی همواره بر سه موضوع اسلام، انقلاب و اعتدال تأکید داشتند. ایشان تلاش ویژه‌ای برای اعتلای این سه موضوع کردند و عامل تحقق این موضوع را وحدت می‌دانستند. ما تاکید داشتیم که تشییع ایشان نباید عامل نقض وحدت شود و مردم نیز مایه عجیبی در مراسم تشییع ایشان گذاشتند که ما متعجب شدیم و در واقع آن‌ها با علاقه برای بدرقه یار امام، رهبری و مردم به صحنه آمدند. مردم سنگ تمام گذاشتند.

او همچنین با تقدیر از رهبر معظم انقلاب گفت: مقام معظم رهبری ما را شرمنده کردند. امروز صبح در بیت رهبری مراسمی برگزار می‌شود. بعد از ظهر نیز در دانشگاه آزاد واحد علوم و تحقیقات یک مراسم برگزار می شود.

محسن هاشمی اضافه کرد: دانشگاه آزاد یکی از ثمرات تلاش‌های آقای هاشمی برای این کشور است. ایشان حتی در روز آخر هم در حال بررسی مسائل دانشگاه بودند.

وی همچنین خبر داد: در قم توسط علما یک مراسم فردا برگزار می شود. جمعه بعد از ظهر نیز در رفسنجان یک مراسم برگزار می‌شود. در کرمان شنبه بعد از ظهر یک مراسم برگزار می شود. اواخر هفته آینده در بهرمان یک مراسم داریم.

محسن هاشمی افزود: ایشان عاشق روستایشان بودند. همیشه می‌گفتند من یک روستایی‌ام. از دل روستا آمدم و تلاش کردم و به اینجا رسیدم.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین