|
|
امروز: شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۵:۵۵
کد خبر: ۱۴۰۶۳۳
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۵
این ویژگی ها باید به عنوان الگویی برای نه تنها سیاستمداران ایران بلکه سیاستمداران عالم باشد. آیت الله هاشمی رفسنجانی توانستند از یک روحانی یک سیاستمدار فرهیخته، صبور و عقل‌گرا از خود نشان دهند.
معاون امور مجلس رییس جمهوری با اشاره به سکوت آیت الله هاشمی رفسنجانی در مقابل هجمه‌های گروه‌های مختلف در اواخر عمر خود اظهار کرد: آیت الله هاشمی رفسنجانی هیچ گاه سزاوار این هجمه‌ها نبود. ایشان نسبت به همه دلسوز بود و در جاهایی که نسبت به ایشان بی‌مهری و کم لطفی می‌شد، به خاطر نظام ، آرمان های امام و همراهی و یاری مقام معظم رهبری سکوت کردند و از حق خود گذشتند.

حسینعلی امیری  با اشاره به نقش آیت الله هاشمی رفسنجانی در مبارزات پیش از انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: نقش آیت الله هاشمی رفسنجانی در مبارزات انقلاب و همراهی با امام بسیار برجسته و ویژه است.

وی اضافه کرد: در دوران پیروزی انقلاب اسلامی، زمان جنگ تحمیلی و دفاع مقدس و دوران سازندگی آیت الله هاشمی رفسنجانی از یاران امام، نظام و مقام معظم رهبری بودند.

معاون پارلمانی رییس جمهور گفت: آیت الله هاشمی رفسنجانی حق بسیار بزرگی بر انقلاب اسلامی دارد و ما مشاهده می کردیم که در هر مقطعی ازدوران مبارزات چه پیش از انقلاب و چه پس از انقلاب آیت الله هاشمی رفسنجانی با اخلاص و با اعتقاد تصمیماتی اتخاذ می‌کرد که دور از توجهات معمول و البته بسیار کارساز بود.

امیری خاطرنشان کرد: آیت الله هاشمی رفسنجانی یک مجتهد در جهان اسلام و یک سیاستمدار بزرگ در دنیا بود. ایشان از مصادیق آیه شریفه و رجال صدقوا ما عاهدوا ... بودند. آیت الله هاشمی همچنین مصداق حدیثی که می فرماید اگر عالمی از اسلام رحلت کند بر اسلام سلمه‌ای بزرگ وارد می‌شود هستند.

وی صبوری، انصاف، خوش‌نفسی، دلسوزی را از جمله ویژگی های شخصیتی یار امام و رهبری عنوان و خاطرنشان کرد: این ویژگی ها باید به عنوان الگویی برای نه تنها سیاستمداران ایران بلکه سیاستمداران عالم باشد. آیت الله هاشمی رفسنجانی توانستند از یک روحانی یک سیاستمدار فرهیخته، صبور و عقل‌گرا از خود نشان دهند.

معاون پارلمانی رییس جمهور در ادامه درباره هجمه‌هایی که در اواخر عمر آیت الله هاشمی رفسنجانی علیه ایشان از سوی برخی گروه‌ها و جریانات سیاسی وارد می‌شد اظهار کرد: آیت الله هاشمی رفسنجانی هیچ گاه سزاوار این هجمه‌ها نبود. ایشان نسبت به همه دلسوز بود و ایشان در  جاهایی که نسبت به ایشان بی‌مهری و کم لطفی می‌شد، به خاطر نظام ، آرمان های امام و همراهی و یاری مقام معظم رهبری سکوت کردند و از حق خود گذشتند؛ این یک نمونه و الگویی از سیاستمداری همراه با دیانت و عقلانیت است.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین