|
|
امروز: جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۲:۰۵
کد خبر: ۱۳۵۵۳۵
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۵
عضو فراکسیون امید در مجلس شورای اسلامی گفت: رهبر انقلاب هم چندین مرتبه فرموده‌اند اگر کسی نظر مخالفی با نظر ایشان دارد، باید نظرش را بگوید و حرفش را مطرح کند.
علی مطهری گفت: اظهارنظرهایی که در دانشگاه‌ها انجام شده، مخالف سوگند نمایندگان مجلس نیست؛ اساساً آزادی بیان مربوط به آزادی مخالف است، وگرنه آزادی موافق که مشکلی ندارد.

نایب رییس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به تذکر نماینده اصولگرای لنجان گفت: این‌که بگوییم اگر کسی انتقادی مطرح کرد و دوره ما را با دوران گذشته مقایسه کرد، مرتکب ساختارشکنی شده، کرسی‌های آزاداندیشی معنا ندارد بنابر این به نظرم این مسئله هیچ منافاتی با سوگندی که نمایندگان یاد کرده‌اند، ندارد.

به گزارش انتخاب، محسن کوهکن در جریان نشست علنی امروز مجلس شورای اسلامی در تذکری با استناد به اصل ۶۷ قانون اساسی درباره سوگند نمایندگان مجلس شورای اسلام، اعلام کرد: بنده و دیگر نمایندگان در ابتدای ورود به مجلس سوگند خورده‌ایم و اگر در دانشگاهی به‌ نوعی صحبت کنیم که دستاوردهای انقلاب اسلامی را در مقایسه با رژیم طاغوت زیرسوال ببریم و بگوییم مفسده بیشتر شده، آیا می‌تواند نقض سوگندی باشد که در ابتدای ورود به مجلس یاد کرده‌ایم.

نماینده اصولگرای لنجان در مجلس شورای اسلامی خطاب به علی مطهری که ریاست جلسه علنی را برعهده داشت، یادآور شد: اگر چنین است، بفرمایید ساز و کار قانونی برای برخورد توسط مجلس چه خواهد بود تا دیگر نهادها برخورد نکنند و بعد جوسازی شود.

علی مطهری در پاسخ با بیان این‌که اظهارنظرهایی که در دانشگاه‌ها انجام شده، مخالف سوگند نمایندگان مجلس نیست، گفت: اساساً آزادی بیان مربوط به آزادی مخالف است، وگرنه آزادی موافق که مشکلی ندارد.

عضو فراکسیون امید در مجلس شورای اسلامی گفت: رهبر انقلاب هم چندین مرتبه فرموده‌اند اگر کسی نظر مخالفی با نظر ایشان دارد، باید نظرش را بگوید و حرفش را مطرح کند.

نایب رییس مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: مقصود رهبری از کرسی‌های آزاداندیشی در دانشگاه‌ها این است که هر کسی حرف خود را بزند و نظرش را درست یا غلط مطرح کند تا مباحثه و مناظره شود، همان‌طور که ائمه ما نیز مادیون و اصحاب ادیان دیگر مناظره و مباحثه می‌کردند و گاهی آن‌ها به پیامبر اکرم (ص) و حضرت امیرالمونین (ع) توهین کرده ولی آن‌ها با رویی گشاده پاسخ می‌دادند.

مطهری در پایان تصریح کرد: این‌که بگوییم اگر کسی انتقادی مطرح کرد و دوره ما را با دوران گذشته مقایسه کرد، مرتکب ساختارشکنی شده، کرسی‌های آزاداندیشی معنا ندارد بنابراین به نظرم این مسئله هیچ منافاتی با سوگندی که نمایندگان یاد کرده‌اند، ندارد.


منبع: ایلنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین