|
|
امروز: پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۸:۲۲
کد خبر: ۱۲۷۹۶۱
تاریخ انتشار: ۰۴ آبان ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۰
اعضای جناح مخالف که در مجلس قانونگداری از اکثریت برخوردار است، قول داد که روز سه شنبه موضوع محاکمه سیاسی رئیس جمهوری را پیش بکشد.
  دولت ونزوئلا و جناح مخالف این کشور روز دوشنبه بر سر شروع مذاکرات خود برای حل اختلافات سیاسی موجود به توافق رسیدند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از کاراکاس ، این توافق پس از آن حاصل شد که پاپ فرانسیس رهبر کاتولیک های جهان در دیدار غیر مترقبه نیکلاس مادورو از واتیکان از رئیس جمهوری ونزوئلا مصرانه خواست راه مذاکره با مخالفان را برای حل بحران کشورش را برگزیند.

هدف از این گفت و گوی ملی فرونشاندن تنش هایی است که پس از اتهام جناح مخالف به رئیس جمهوری سوسیالیست ونزوئلا مبنی بر دست زدن به یک کودتا از طریق ممانعت از رای گیری برای برکناری خود دست زده است.

ماه ها تنش در ونزوئلا که با شورش ها و چپاولگری هایی همراه بود، هفته گذشته پس از آن که مقامات جناح مخالف را با ابطال تلاش هایش برای فراخوان یک همه پرسی به خشم آوردند، در معرض تشدید شدن قرار گرفت.

اعضای جناح مخالف که در مجلس قانونگداری از اکثریت برخوردار است، قول داد که روز سه شنبه موضوع محاکمه سیاسی رئیس جمهوری را پیش بکشد.

آن ها همچنین قول اعتراضات سراسری گسترده در روز چهارشنبه را داده بودند،اما در این میان پادرمیانی واتیکان در روز دوشنبه و حضور نماینده پاپ در نشستی در کاراکاس باعث شد تا نمایندگان دولت و جناح مخالف اعلام کنند که بر سر شروع مذاکرات رسمی در 30 اکبتر ( نهم آبان ) به توافق رسیده اند.

در همین حال ، مادورو پس از یک دیدار غیر مترقبه از واتیکان و ملاقات خصوصی با پاپ از حمایت کامل رهبر کاتولیک های جهان تشکر و قدردانی کرده و افزود : به طور قطع یک گفت و گوی سیاسی می تواند بین جناح مخالف و دولت ونزوئلا شروع شود.
منبع: ایرنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین