|
|
امروز: شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۲:۵۷
کد خبر: ۱۲۲۵۳۲
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۵
معاون دبیر کل در کمیته شهرداری شهر 'شن جن' چین گفت : جزیره کیش به رغم وسعت کم ،ظرفیت زیادی برای پیشرفت دارد و می تواند به قطب مهم اقتصادی ، گردشگری و بازرگانی تبدیل شود.
 معاون دبیر کل در کمیته شهرداری شهر 'شن جن' چین گفت : جزیره کیش به رغم وسعت کم ،ظرفیت زیادی برای پیشرفت دارد و می تواند به قطب مهم اقتصادی ، گردشگری و بازرگانی تبدیل شود.

معاون دبیر کل در کمیته شهرداری شهر 'شن جن' چین گفت : جزیره کیش به رغم وسعت کم ،ظرفیت زیادی برای پیشرفت دارد و می تواند به قطب مهم اقتصادی ، گردشگری و بازرگانی تبدیل شود.

هیاتی اقتصادی از شهر 'شن جن' چین روز شنبه در نشستی با مدیران اقتصادی ، سرمایه گذاری ، بازرگانی ، صنایع سازمان منطقه آزاد کیش با ظرفیت ها و فرصتهای سرمایه گذاری جزیره کیش آشنا شدند.

'لی شین وی 'معاون دبیر کل در کمیته شهرداری شن جن ، این شهر را نوپا و جوان با قدمتی 36 ساله عنوان کرد و گفت : به رغم جوانی در طی این مدت پیشرفت های زیادی داشته است .

وی با بیان اینکه نقاط مشترکی بین شن جین و کیش وجود دارد اظهار کرد : جزیره کیش شباهت زیادی به هنگ کنگ دارد.

لی شین وی با تاکید بر ظرفیت های زیاد جزیره کیش اظهار داشت : شرایط سیاسی حاکم و وجود تحریم ها مانعی برای پیشرفت بیشتر بوده است ، امروز زمان سختی ها گذشته و به هر دلیلی راههای پیشرفت باز و شرایط بهتری برای توسعه کشور ایران و جزیره کیش فراهم شده است .

معاون دبیر کل شهرداری شن جن با بیان اینکه به نظر می رسد فعالیت های صورت گرفته در جزیره کیش با تمرکز بر حفظ محیط زیست انجام شده اظهار کرد : وجود هوای پاک و سالم کیش نشان از این موضوع دارد .

وی تصریح کرد : مسئولان در شهر شن جن نیز تلاش دارند تا از فعالیت صنایع آلاینده کم و فعالیت های علمی و تکنولوژی مبتنی بر محیط زیست را جایگزین آن کنند.

*کیش می تواند به قطب اقتصادی ، گردشگری و بازرگانی تبدیل شود/ نگاه ارتباطی باید بین المللی باشد

شین وی با بیان اینکه فاصله تا رسیدن به نهایت پیشرفت کم است و باید با تلاش ،آن را کوتاه کرد گفت : کیش به رغم وسعت کم ظرفیت پیشرفت زیادی دارد و می تواند به قطب مهم اقتصادی ، گردشگری و بازرگانی تبدیل شود .

وی با اظهار اینکه هر جزیره ای قوانین و استانداردهای خاص خود را دارد و بر اساس آن فعالیت می کند افزود : یکی از راه های مهم پیشرفت ارتباط با کشورهای همسایه و نزدیک به جزیره است .

شین وی ساخت و توسعه بنادرو فرودگاه ها و راه های ارتباطی از دیگر موارد مهم در توسعه بر شمرد و افزود : با توجه به حجم گردشگران ورودی به جزیره باید به فکرتوسعه ارتباط باشیم ، انجام این فعالیت ها سبب جذب سرمایه گذار و تجار خواهد شد .

وی به اهمیت سوق الجیشی جزیره کیش اشاره کرد و افزود : اگر نگاه برای ارتباط بین المللی باشد و فعالیت ها در سطح جهانی انجام بگیرد کیش به جزیره ای پیشرفته تبدیل خواهد شد.

شین وی پیشنهاد داد : برای واگذاری طرح های سرمایه گذاری در کیش باید شرکای اقتصادی و تجاری انتخاب کرد که به لحاظ اجرایی و مالی توانمند باشند ، واگذاری فعالیت ها در مساحت 91 کیلومتر مربع به شرکت های کوچک اسراف است در مساحت های کم باید از شرکت های مهم اقتصادی و با تجربه که توانایی سرمایه گذاری دارند بهره گرفت .

معاون دبیر کل شهرداری شهر شن جن تصریح کرد : کیش برای توسعه بیشتر و در بخش فرودگاهی و بندرگاهی و زیر ساختی باید مدل و استانداردی همچون شن جن داشته باشد .

وی برامضا تفاهم نامه همکاری بین دو طرف در حوزه های بندرگاهی ، فرودگاهی ، ارتباطی ، ماهواره ای و دیجیتالی تاکید کرد و از مسئولان منطقه ازاد کیش خواست تا اطلاعات کامل در مورد نیازهای سرمایه گذاری در اختیار طرف چینی قرار دهند .

وی گفت : برای سرمایه گذاری در طرح های کوچک به صورت مستقیم وارد می شویم اما برای طرح های بزرگ دولت ها تصمیم گیر خواهند بود .

شین وی از آمادگی شرکت های مختلف شهر شن جن برای توسعه فعالیت های فرودگاهی برای هندورابی خبر داد .

* کیش ظرفیت خوبی برای ساخت و توسعه بندر گاه دارد

معاون شرکت ساخت بنادر شهر شن جن این بندر را سومین بندر پرتردد دنیا عنوان کرد و گفت : اولین اسکله ای که از لحاظ استقرار کانتینرها درجهان بیشترین ظرفیت را دارد و هرساله ترددهای زیادی از کشورهای آسیای شرقی به این منطقه صورت می گیرد .

'ایی ' از توانمندی این شرکت در ساخت ، توسعه و بهره برداری بنادر خبر داد و افزود : در توسعه بنادر کشورهای مختلف موفق بوده ایم و توانایی گسترش و اصلاح بنادر قدیمی نیز در این شرکت وجود دارد و می توانیم نظیر بندر خود در ایران هم بندر ایجاد کنیم .

وی با بیان اینکه پیش ازسفر به ایران مطالعه زیادی بر روی مناطق آزاد به ویژه کیش داشته ام افزود : کیش ظرفیت خوبی برای ساخت و توسعه بندر دارد که از این طریق می تواند بسترهای ارتباطی با دیگر کشورها را به خوبی فراهم سازد .

ایی ابراز امیدواری کرد که این شرکت بندری شانسی برای اجرای طرحهای خود در ایران داشته باشد.

* شن جن می تواند نماینده ای برای معرفی کیش و ایران باشد

گوآ جینگ وی، معاون مدیرکل و مسئول بخش سرمایه گذاری و تجارت شهر شن جن با ابراز علاقه برای توسعه روابط کیش و شهر شن جن گفت :جزیره کیش از لحاظ موقعیت شبیه شهر بندری شن جن است و نقاط مشترک زیادی بین این دو وجود دارد.

وی با تاکید بر اینکه باید مسئولان دو طرف با هم تبادل اطلاعات داشته باشند افزود : ما به صورت 24 ساعته پاسخگوی سئوالات در بحث معرفی طرح ها و سرمایه گذاری ها هستیم و با کشورهای مختلف تبادل اطلاعات داریم .

جینگ وی اظهار کرد : طرح های عمرانی ، زیر بنایی زیادی توسط چینی ها در کشورهایی همچون دبی وبحرین در حال ساخت است و محصولات الکترونیکی ، ماهواره ای و دیجیتالی چین نیز در این کشورها عرضه می شود ، 67 شرکت از شن جن در بحرین فعالیت می کنند .

وی با ابراز علاقه برای تعامل با کیش و سرمایه گذاری شرکت های چینی در جزیره گفت : شن جن می تواند نماینده ای برای معرفی ظرفیت های ایران به ویژه کیش به خاورمیانه باشد.

مدیر بازرگانی شرکت 'های ترا ' فعال در زمینه تولید ماهواره و تجهیزات دیجیتالی و همچنین معاون شرکت ساخت بنادر شهر شن جن ، مسئول ساخت متروها و راه آهن چین و رئیس شهرک های صنعتی شن جن نیز به ارائه توضیحاتی در حوزه فعالیت خود پرداختند و برای انجام فعالیت های اقتصادی و سرمایه گذاری در طرح های جزیره کیش ابراز علاقه کردند .

شهرشن جن در سال 1979 یک بخش در چین بوده که در سال 1980 به شهر تغییر یافته است ،شن جن بزرگترین منطقه آزاد تجاری - صنعتی و مرکز IT چین در مجاورت هنگ کنگ است .

 این نشست با حضور مرتضی صیرفی نماینده وزارت خارجه در کیش ، رضا سراج مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری و توسعه ، حمید رضا شیرزاد مدیر سرمایه گذاری ، کاووسی مدیر بازرگانی ، رضا صمدی مدیر صنایع ،اسماعیل موسوی مدیرعامل شرکت توسعه و مدیریت بنادر و فرودگاههای منطقه آزاد کیش برگزار شد.
منبع: ایرنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین