|
|
امروز: جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
کد خبر: ۱۲۲۰۱۵
تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۸
وی تصریح کرد: واقعیت ساده این است که آن‌ها ایرانی‌هایی هستند که به آن‌ها پناهندگی داده نشده و باید به ایران بازگردند.
نخست‌وزیر استرالیا با بیان این که کشورش همواره به دنبال فرصت‌های اسکان مجدد پناهجویان است، خواستار بازگشت مهاجران غیرقانونی، از جمله ایرانی‌ها به کشورهای‌شان شد.

 به نقل از آسوشیتدپرس استرالیا، مالکوم ترنبول، نخست‌وزیر استرالیا که برای شرکت در مجمع عمومی سازمان ملل به نیویورک سفر کرده، روز سه‌شنبه در یک نشست در حاشیه این اجلاس با موضوع پناهجویان، گفت: بسیار حائز اهمیت است که کشورها، چه به صورت داوطلبانه و چه غیرداوطلبانه، شهروندان‌شان را که با درخواست پناهندگی‌شان موافقت نشده، بپذیرند.

او افزود: این مسأله به ویژه برای پایان دادن به قاچاق انسان اهمیت دارد. یک سری اقدامات برای رسیدن به این هدف وجود دارد که باید انجام شود، از جمله این که کشورها باید شهروندان‌شان را بازپس بگیرند.

جولی بیشاپ، وزیر امور خارجه استرالیا نیز در حاشیه این نشست گفت که به رایزنی‌های طولانی مدت خود با همتای ایرانی‌اش بر سر بازگرداندن پناهجویان ایرانی ادامه می‌دهد.

وی تصریح کرد: واقعیت ساده این است که آن‌ها ایرانی‌هایی هستند که به آن‌ها پناهندگی داده نشده و باید به ایران بازگردند.

 مقامات ایرانی پیش از این در پاسخ به این اظهارات استرالیا گفته‌اند که در صورتی که پناهجویان خود قصد بازگشت به کشور را داشته باشند، آماده پذیرش آنان هستند.

گفته می‌شود در حال حاضر حدود 8 هزار تبعه ایرانی در استرالیا یا در اردوگاه‌های پناهجویان در جزیره مانوس در گینه نو در بازداشت به سر می‌برند. وضعیت ساکنان این اردوگاه‌ها و شرایط زندگی غیرانسانی آن‌ها همواره مورد توجه فعالان حقوق بشر و دولت‌های دیگر بوده است.

منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین