|
|
امروز: شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۶:۱۲
کد خبر: ۱۰۳۹۰
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۲ - ۱۱:۲۳
رئیس اداره نظارت بر انتشار و ثبت اوراق بهادار سرمایه ای سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: این سازمان در صورت ارسال درخواست افزایش سرمایه پالایش نفت تهران با در نظر گرفتن قوانین و مقررات، هیچ گونه مخالفتی با آن نخواهد کرد.
ˈغلامرضا ابوترابیˈ در خصوص شایعه منتشر شده در خصوص افزایش سرمایه شتران و بحث رد این درخواست اعلام داشت: شرکت پالایش نفت تهران تا به حال هیچ گونه درخواستی مبنی بر افزایش سرمایه چه از محل سود انباشته و چه از محل آورده های نقدی به این سازمان ارسال نکرده است.

وی ادامه داد: با توجه به اطلاعیه ای که در تاریخ آذر ماه سال 91 از طریق کدال اعلام شد از تمام شرکت ها درخواست کرده ایم که از تاریخ اول دی ماه همان سال درخواست افزایش سرمایه خود را از حالت کاغذی خارج و از طریق سامانه کدال ارسال کنند، لذا هر گونه درخواست افزایش سرمایه از محل هایی که بر اساس قانون تجارت دیده شده و محلی که بر اساس قانون بودجه سال 90 و 91 بوده و همچنین ماده 17 قانون حداکثر استفاده از توان تولیدی و خدماتی در تأمین نیازهای کشور در کدال منتشر خواهد شد و سهامداران به شایعات پیرامون سهام شرکت ها گوش ندهند.

ابوترابی افزود: چندی پیش یکی از مشاوران شتران که یکی از شرکت های تأمین سرمایه است در خصوص افزایش سرمایه این شرکت اظهار نظر مشورتی از سازمان بورس درخواست کرد که سازمان نیز به ابهام این شرکت تنها به عنوان یک مشاور پاسخ داد.

وی تصریح کرد :این سیاست شرکت و هیأت مدیره است که تعیین می کند آیا افزایش سرمایه را به سرانجام برساند یا خیر؟ بر اساس قانون تجارت افزایش سرمایه می تواند از سود انباشته، مطالبات و آورده های نقدی و اندوخته ها، مازاد تجدید ارزیابی دارایی ها و اوراق مشارکت قابل تبدیل به سهم باشد که شرکت مختار است با ارسال گزارش هیأت مدیره نسبت به افزایش سرمایه در هر کدام از موارد فوق اقدام کند.
منبع: ایرنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین