کد خبر: ۳۸۳۴۱۱
تاریخ انتشار:۰۹ تير ۱۴۰۳ - ۱۳:۲۰
دور جدید تبلیغات نامزدها در صداوسیما چگونه است؟
محمدصالح مفتاح ـ دبیر ستاد انتخابات سیما، در پاسخ به اینکه برنامه‌های تبلیغاتی صداوسیما دور دوم انتخابات چگونه خواهد بود و در چه مرحله‌ای است؟ توضیح داد: این برنامه‌ها خارج از الگوهای دوره قبل نیست اما پیشنهادهای جدیدی هم داریم که امروز ـ شنبه ـ در جلسه کمیسیون بررسی تبلیغات انتخابات ریاست‌جمهوری ارائه و بررسی خواهد شد و در صورت نهایی شدن، قرعه‌کشی هم امروز انجام خواهد شد.


دبیر ستاد انتخابات سیما گفت: برگزاری میزگرد در دور دوم پیشنهاد ما نیست اما در نهایت مطابق قانون، اعضای کمیسیون بررسی تبلیغات برنامه‌ها را نهایی می‌کنند.

 محمدصالح مفتاح ـ دبیر ستاد انتخابات سیما، در پاسخ به اینکه برنامه‌های تبلیغاتی صداوسیما دور دوم انتخابات چگونه خواهد بود و در چه مرحله‌ای است؟ توضیح داد: این برنامه‌ها خارج از الگوهای دوره قبل نیست اما پیشنهادهای جدیدی هم داریم که امروز ـ شنبه ـ در جلسه کمیسیون بررسی تبلیغات انتخابات ریاست‌جمهوری ارائه و بررسی خواهد شد و در صورت نهایی شدن، قرعه‌کشی هم امروز انجام خواهد شد.

او  در پاسخ به اینکه آیا مناظره رودرروی نامزدها جزو برنامه‌های صداوسیماست؟ با بیان اینکه برنامه‌های دور دوم خارج از الگوهای دور قبل نخواهد بود، توضیح داد: مناظره‌ها حالت‌های مختلفی خواهد داشت. یکسری برنامه‌های جدید پیشنهاد شده است تا کنش‌های میدانی نامزدها کم نشود؛ این برنامه‌ها در نوع تنظیم و تعداد و ساعت پخش لحاظ شده‌اند. همچنین بحث پوشش خبری هم افزایش خواهد داشت و با توجه به اینکه تعداد نامزدها به دو عدد رسید، فرصت بیشتری برای پوشش خبری خواهیم داشت.


مفتاح در پایان درباره برگزاری میزگردها که در این دوره مورد توجه قرار گرفت نیز بیان کرد: برگزاری میزگرد در دور دوم پیشنهاد ما نیست اما در نهایت مطابق قانون، اعضای کمیسیون بررسی تبلیغات برنامه‌ها را نهایی می‌کنند.

دور جدید تبلیغات نامزدها در صداوسیما چگونه است؟

پیش از آغاز برنامه‌های تبلیغاتی نامزدها در صدا و سیما، جبلی- رئیس سازمان صدا و سیما هم در نشستی خبری با اهالی رسانه گفته‌ بود: «ما برنامه‌هایی طراحی کرده‌ایم اما هنوز قطعی نشده است. حتما یکی از احتمالاتی که باید در نظر گرفته شود برگزاری انتخابات در دور دوّم است و قطعا رسانه ملّی برای آن برنامه دارد. اینکه مناظره رو در رو باشد یا به شکل دیگری باشد، درباره‌اش تصمیم‌گیری خواهد شد. تمام طراحی‌های برنامه‌های تبلیغاتی و پیشنهادهای ما باید در کمیسیون بررسی تبلیغات هم بررسی و مورد پذیرش قرار گیرد. ما پیشنهادهای خودمان را آماده‌ کرده‌ایم و در صورت قطعی شدن، اطلاع‌رسانی می‌کنیم.»

منبع:ایسنا