کد خبر: ۲۷۵۸۹۳
تاریخ انتشار:۰۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۵:۴۰
چرا «بوی باران» جامعه را سیاه نشان می‌دهد؟
«بوی باران» سریالی است که در ماههای اخیر از شبکه یک پخش شده و به خاطر نام نویسنده‌ و موضوع اجتماعی و محتوای تیره آن مورد انتقاد رسانه‌های طیف دلواپس قرار گرفته‌ است.
 «بوی باران» سریالی است که در ماههای اخیر از شبکه یک پخش شده و به خاطر نام نویسنده‌ و موضوع اجتماعی و محتوای تیره آن مورد انتقاد رسانه‌های طیف دلواپس قرار گرفته‌ است.

به گزارش خبرآنلاین، در مدت زمان پخش سریال تلویزیونی «بوی باران» به کارگردانی محمود معظمی و نویسندگی عباس نعمتی که حدود ۶۰ قسمت از آن روی آنتن شبکه یک رفته است، انتقادات زیادی به موضوع و محتوای فیلم شد و برخی از رسانه‌های دلواپس از باب سیاه نشان دادن اوضاع جامعه توسط این سریال بسیار آن را مورد انتقاد قرار دادند و به آن تاختند و نام این سریال را بنگاه افسرده‌سازی خواندند.

در همین رابطه عباس نعمتی فیلمنامه نویس «بوی باران» در گفتوگو با خبرآنلاین گفت: «من حدود ۴سال درگیر بحث آسیب‌های اجتماعی بودم. هم در پژوهشگاه فرهنگ و هنر و ارتباطات و هم وزارت کشور. خیلی ایران را گشتم و مستند ساختم. کوچه به کوچه رفتم.  زمان آقای سرافراز به من سفارش می‌دهند یک سریال بنویس درباره آسیب‌های اجتماعی، به من سفارش نداده‌اند درباره دستاوردهای انقلاب بسازم. در دیدار آقا با مسئولین در خصوص آسیب‌های اجتماعی ایشان می‌فرماید توقع دارند بحث آسیب‌های اجتماعی در صداوسیما گفتمان‌سازی شود و می‌گویند درگونه‌های موثر مثل سریال این اتفاق رخ دهد. کارگردان ما خدمت آقا می‌رسند و می‌گوید سریالی با محوریت آسیب‌های اجتماعی داریم و در آن موضوعات حاشیه‌نشینی، اعتیاد، طلاق و خانواده زندانیان را کار کردیم و  توضیح می‌دهند و اینکه  زاویه دیدمان این است آسیب های اجتماعی را از زاویه کسانی که کمک می‌کنند ببینیم مثل کاراکتر سیاوش و ترانه و سهیل و سیمین در مدرسه و نه صرفا به عنوان عامل جذابیت. آقا هم این روش و مسیر را تایید می‌کنند. بعد اینها می‌گویند مشکلات را نشان دادی؟ اصلا انقلاب ما آرمانش عدالت است، این چه توقعی است که من سریالی بنویسم که از دردهای مردم نگوید؟ تازه من بخش مثبتش را نوشتم. کاراکتر سیاوش را نوشتم که حالا به فقرا غذا می‌دهد ولی کارتن‌خواب‌ها را هم نشان می‌دهم. قصه از زاویه ترانه است تا از چشم او ما مشکلات خانواده زندانیان را ببینیم.»