کد خبر: ۲۷۲۰۰۸
تاریخ انتشار:۳۱ تير ۱۳۹۸ - ۰۳:۲۰
لیبی؛ خلیفه حفتر در اندیشه حمله مجدد به طرابلس
ژنرال بازنشسته ارتش لیبی بار دیگر به نیروهای خود برای حمله به طرابلس آماده‌باش داده است.
 ژنرال بازنشسته ارتش لیبی بار دیگر به نیروهای خود برای حمله به طرابلس آماده‌باش داده است.

به گزارش تسنیم به نقل از رسانه‌های لیبی، بر اثر حمله پهپادی به "عین زاره" واقع در حومه جنوبی طرابلس 7 تن از نیروهای خلیفه حفتر فرمانده گروه موسوم به ارتش ملی لیبی کشته شدند و این در حالی است که نیروهای حفتر امروز اعلام کردند که یک پهپاد را در عین زاره سرنگون کرده اند.

از سوی دیگر خلیفه حفتر بار دیگر به نیروهای خود برای حمله مجدد به طرابلس آماده باش داده و از غیرنظامین خواسته است که به مقرهای نظامی نزدیک نشوند.

اتاق عملیات "الکرامه" وابسته به نیروهای حفتر عصر شنبه در پیامی خطاب به جوانان طرابلس از آنها خواسته است که برای ایجاد بیمارستان‌های صحرایی در محلاتشان و برقراری امنیت آن آماده شوند و برای محافظت از تاسیسات حیاتی پایتخت گروهی را تشکیل دهند.

از سوی دیگر دولت الوفاق لیبی اعلام کرد که روز شنبه مواضع نیروهای حفتر در عین زاره را هدف حملات قرار داده است.

فرماندهان میدانی دولت الوفاق گفتند که توانسته اند حمله نیروهای حفتر به منطقه السبیعه در جنوب شرق پایتخت را دفع کنند.

ژنرال خلیفه حفتر که سمت فرماندهی گروه موسوم به ارتش ملی لیبی را دارد، شرق لیبی را در کنترل خود دارد و غرب لیبی از جمله شهر طرابلس پایتخت این کشور در کنترل دولت وفاق لیبی است که توسط سازمان ملل به‌رسمیت شناخته شده است.

چندی پیش حفتر که از سوی برخی از کشورها از جمله مصر و امارات حمایت می‌شود، برای تصرف شهر طرابلس نیروهای خود را به‌سمت غرب لیبی گسیل داشت تا به‌زعم خود آنجا را از "عناصر تروریست" پاکسازی کنند. حملات حفتر به طرابلس اندکی قبل از آغاز کنفرانس ملی فراگیر که قرار بود با نظارت سازمان ملل در شهر "غدامس" برگزار شود آغاز شد.

در مقابل، نیروهای شورای ریاست جمهوری لیبی نیز به مقابله با آنها در اطراف شهر طرابلس پرداختند که تنش‌ها در این مناطق همچنان ادامه دارد.