کد خبر: ۲۷۱۲۲۰
تاریخ انتشار:۲۵ تير ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۰
حملات النصره به محله‌های مسکونی در حلب
با وجود فشارها علیه یگان‌های کرد برای خروج از منطقه تل ابیض برای آغاز عملیات نظامی محدودی طبق آنچه ترکیه درباره منطقه حائل در عمق ۳۰ تا ۴۰ کیلومتری مرزهای سوریه-ترکیه اعلام کرده بود، طی دو روز آینده نشستی میان مسؤولان ترکیه و آمریکا در شهر آنکارا برگزار خواهد شد.
 جبهه النصره در حمله‌ای راکتی برخی از محله‌های حلب را هدف قرار داد که این حمله تعدادی کشته و زخمی بر جای گذاشت. در همین حال، ارتش ترکیه آمادگی نیروهای خود در مرز با سوریه را بالا برده است.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، در حمله راکتی جبهه النصره به محله‌هایی در شهر حلب دو غیرنظامی کشته و تعداد دیگری زخمی شدند. این حملات تروریستی علیه محله‌های الحمدانیه و الاعظمیه در حلب انجام شد.

از سوی دیگر، ارتش ترکیه و گروه‌های وابسته به ارتش آزاد سوریه که همپیمان با ارتش ترکیه هستند، آمادگی نیروهای مستقر خود در مرزهای مشترک با سوریه در حومه شمالی رقه را بالا بردند.

یکی از رهبران شورای مدنی رقه وابسته به اپوزیسیون سوریه در شهر شانلی اورفای ترکیه گفت: ارتش ترکیه و گروه‌های ارتش آزاد سوریه آمادگی جنگی خود در پایگاه‌هایشان واقع در نزدیکی شهر آقچه قلعه ترکیه در مجاورت شهرک تل ابیض در حومه شمالی رقه را بالا برده و منتظر دریافت دستوراتی از فرماندهی ارتش ترکیه و گروه‌های مخالف سوری هستند.

این منبع که نخواست نامش فاش شود، در ادامه گفت: از چند روز قبل استحکامات نظامی وسیع ارتش ترکیه وارد منطقه اردوگاه آقچه قلعه شده و از طرفی نیروهایی از ارتش آزاد سوریه نیز خود را به این منطقه رسانده‌اند. همه این نیروها آمادگی خود را ارتقا داده و توپخانه سنگین خود را در نزدیکی مرزهای سوریه مستقر و راه اندازی کردند.

منبع یاد شده فاش کرد: با وجود فشارها علیه یگان‌های کرد برای خروج از منطقه تل ابیض برای آغاز عملیات نظامی محدودی طبق آنچه ترکیه درباره منطقه حائل در عمق ۳۰ تا ۴۰ کیلومتری مرزهای سوریه-ترکیه اعلام کرده بود، طی دو روز آینده نشستی میان مسؤولان ترکیه و آمریکا در شهر آنکارا برگزار خواهد شد.

رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه پیشتر ایجاد منطقه‌ای حائل در مرزهای مشترک ترکیه و سوریه را مسئله‌ای ضروری دانسته بود. اردوغان به آغاز حمله‌ای علیه پایگاه‌های یگان‌های کرد در شرق فرات اشاره کرده و گفت: اقدامات آتی در دو منطقه تل ابیض و تل رفعت در شمال سوریه با هدف تبدیل مناطق تروریستی به منطقه امن انجام می‌شود.

ترکیه در سال ۲۰۱۶ عملیات سپر فرات و در اوایل سال ۲۰۱۸ عملیات شاخه زیتون را علیه کردهای سوریه آغاز کرد.