کد خبر: ۲۳۴۶۷۴
تاریخ انتشار:۲۸ مهر ۱۳۹۷ - ۰۱:۰۷
شکستی تازه برای اسرائیل و آمریکا / FATF تا بهمن ماه به ایران فرصت داد
در این بیانیه در عین حال از این ابراز تاسف شده است که "بخش اعظم برنامه عملیاتی باقی مانده" و انتظار می‌رود که ایران "به سرعت در مسیر اصلاحات پیش برود و به همه نکات باقی‌مانده بپردازد .
 گروه ویژه اقدام مالی ( FATF ) ضمن ابراز تاسف از باقی ماندن اغلب برنامه‌های عملیاتی ، به ایران چهار ماه دیگر (تا فوریه 2019) برای تکمیل اصلاحات مهلت داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی تدبیر و امید به نقل از رویترز، گروه ویژه اقدام مالی در آخرین نشست خود در روز جمعه اعلام کرد که ایران تا ماه فوریه مهلت دارد تا اصلاحات لازمه برای رسیدن به استاندارهای بین‌المللی را اعمال کند وگرنه با عوقب آن مواجه خواهد شد.

ایسنا نوشت:آمریکا در این اجلاس تلاش داشت تا اقدامات مقابله‌ای علیه ایران که از تیرماه 1395 و در حین اجرای برجام تعلیق شده بودند را مجدد وضع کند، اما این تلاش‌ها با نگاه بی‌طرفانه و فنی اکثریت قاطع اعضای این گروه ناکام مانده است.

در این بیانیه در عین حال از این ابراز تاسف شده است که "بخش اعظم برنامه عملیاتی باقی مانده" و انتظار می‌رود که ایران "به سرعت در مسیر اصلاحات پیش برود و به همه نکات باقی‌مانده بپردازد و اقدامات ضروری برای اصلاحات در زمینه مبارزه با پولشویی و تامین مالی تروریسم را انجام دهد".