کد خبر: ۲۰۳۰۹۷
تاریخ انتشار:۰۳ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۷
کمالوند: افاضلی کارش را خیلی خوب بلد است
نفت تهران بعد از بازی‌های جدید شرایط بهتری پیدا کرده هومن افاضلی هم کارش را خوب بلد است. بازی سختی با این تیم داریم. امیدوارم با نتیجه خوب به آبادان برگردیم.
 سرمربی صنعت نفت از شرایط تیمش پیش از دیدار با نفت تهران صحبت کرد.

 فراز کمالوند در نشست خبری پیش از بازی با نفت تهران، گفت: حادثه سقوط هواپیما را تسلیت می‌گویم که بر اساس سهل‌انگاری رخ داد و شهادت مأموران انتظامی را تسلیت می‌گویم خدا به همه عزیزان صبر بدهد. نفت تهران بعد از بازی‌های جدید شرایط بهتری پیدا کرده هومن افاضلی هم کارش را خوب بلد است. بازی سختی با این تیم داریم. امیدوارم با نتیجه خوب به آبادان برگردیم.

کمالوند ادامه داد: نفت آبادان وضعیت خوبی دارد ما می‌توانستیم آنها فینالیست جام حذفی باشیم اما اتفاقاتی رخ داد که در حوزه فنی نبود. ما می‌توانستیم شرایط بهتری هم داشته باشیم. نفت آبادان فوتبال خوبی هم ارائه می‌کند اما در مورد آینده اکنون زود است که صحبت کنیم و آنچه مسلم است من تلاش می‌کنم در ۵،  ۶ بازی باقی‌مانده خوب نتیجه بگیریم. بعد از تثبیت نفت آبادان در لیگ برتر باید شرایط این تیم با گذشته فرق کند، نفت آبادان میخش را کوبیده و فصل آینده می‌تواند سرآغاز جدیدی برای این تیم در لیگ باشد، اعتقادم بر این است که در بازی با استقلال مشکلاتی غیر از مسائل فنی وجود داشت و همه دیدند که چه اتفاقاتی رخ داد نمی‌خواهم اکنون دوباره آنها را بیان کنم. فوتبال آبادان قبل از انقلاب بیشترین بازیکن ملی را داشته و اکنون شرایطی است که این تیم می‌تواند دوباره به دوران اوج گذشته‌اش برگردد.

کمالوند در مورد اینکه چرا تیم‌های ایرانی در آسیا ناکام هستند، گفت: فشردگی مسابقات تأثیرگذار است. تیم صنعت نفت آبادان در ۸ روز ۳ مسابقه انجام داد وقتی به دوستان می‌گوییم آنها می‌گویند که در انگلیس و ایتالیا هم همین شرایط است آخر مگر شرایط ما با انگلیس و ایتالیا یکسان است؟ فاصله شهرهای این کشورها با هم ۴۰ دقیقه است اما وقتی بخواهی از آبادان تا تبریز بروی ۱۰، ۱۲ ساعت در راه هستی. باید از آبادان به تهران بروی سپس از تهران به تبریز سفر کنی تازه اگر پروازها تأخیر نداشته باشد. اختلاف دما و ارتفاع از سطح دریا وجود دارد، ۱۵۰۰ متر ارتفاع و تفاوت ۳۰ تا ۳۵ درجه دما چه چیز ما با انگلیس و ایتالیا قابل مقایسه است. کاری به بحث تغذیه، ریکاوری و امکانات نداریم اما دوستانی که حرف می‌زنند بهتر است که فکر کنند و ببیند که چه سخنی می‌گویند.

وی افزود: پرسپولیس از نظر فنی به مراتب از السد قطر قوی‌تر است اما فشردگی مسابقات روی پرسپولیس تأثیر می‌گذارد. پرسپولیس باید به آبادان برود، بعد به دوحه برود تا با تیم قطری بازی کند. تیم‌های ما هم مثل رئال مادرید و بارسا پرواز اختصاصی ندارند. آنهایی که رئال و بارسا را با نفت آبادان مقایسه می‌کنند باید بدانند که ما پرواز اختصاصی نداریم. ۵ ساعت طول می‌کشد تا به تهران بیاییم. فاصله شهرهای ما با شهرهای اروپا فرق دارد، در اروپا اگر ۸ صبح بیدار شوی تا ۱۲ شب می‌توانی ۶ کشور اروپایی را بروی همه کشورها به هم نزدیک هستند چه برسد به شهرهایشان. بنابراین نباید ما را با اروپا مقایسه کرد. بحث فشردگی یکی از اصلی‌ترین دلایل نتایج تیم‌های ایرانی است. ما باید تقویم فوتبالمان را به تقویم AFC نزدیک کنیم. شما ببینید لیگ قهرمانان آسیا زمانی شروع می‌شود که تیم‌های ما فرسوده شده‌اند و آخر لیگ است. پرسپولیس هم باید هم در جام حذفی، هم در لیگ و هم در آسیا بازی کند و بیشترین ملی‌پوش را هم دارد. این مسائل امکانپذیر نیست.

کمالوند افزود: در ۷، ۸ سال اخیر فقط تیم‌های شرق آسیا قهرمان شده‌اند بنابراین یا ما باید رایزنی کنیم و تیم‌های دیگر را همراه خود کنیم یا تقویم‌مان را تغییر بدهیم. این تقویم به ضرر غرب آسیاست. وقتی بازیکن خسته می‌شود در پاس دادن و تصمیم‌گیری‌هایش تأثیرگذار می‌شود. من بازی‌های استقلال و ذوب‌آهن را کامل دیدم، تیم‌های ما بی‌جان هستند، تراکتورسازی از قطر می‌آید، باید به تبریز برود و سپس به عسلویه برگردد و همین مسیر را باید دوباره طی کند. این مسیر باعث خستگی بازیکنان می‌شود. فشردگی مسابقات هم است.

وی در مورد سقوط پاس همدان به دسته سوم، گفت: پاس تهران به دسته سوم سقوط کرد اما من اگر حرف بزنم برخی ناراحت می‌شوند حتی کفاشیان هم ممکن است ناراحت شود زیرا سال ۹۰ من حکم گرفتم اما ۳ بار کفاشیان اجرای حکم من را علیه پاس به تعویق انداخت اکنون سال ۹۶ در حال اتمام است و من را ممنوع‌الخروج کرده‌اند. آقای کفاشیان حالا که تیم هم سقوط کرده بیا و ممنوع‌الخروجی من را درست کن زیرا او ۳ بار مانع از اجرای حکم کمیته انضباطی در مورد باشگاه پاس شد و من اکنون نمی‌توانم از ایران خارج شوم، اروپا چه هیچ به زیارت کربلا هم نمی‌توانم بروم. پاس به نوعی یکی از ضلع قدرت فوتبال پایتخت بود، پرسپولیس، استقلال و پاس سه قطب فوتبال تهران بودند.

سرمربی تیم نفت آبادان افزود: انتقال تیم‌ها کار غلطی است و از آن بدتر و غلط‌تر حمایت نکردن از تیم‌های منتقل‌شده. برایتان مثالی می‌زنم زمانی که تیم نفت آبادان سقوط کرد وزارت نفت و پالایشگاه می‌توانستند امتیاز یک تیم لیگ برتری را بخرند و مصوبه مجلس هم هنوز تصویب نشده بود اما مردم آبادان زیر بار چنین کاری نرفتند و گفتند ما نان بازوی خودمان را می‌خوریم و برای آبادان کسر شأن می‌دانستند که امتیاز تیمی را بخرند. تراکتورسازی هم همین وضعیت را داشت. شاید برخی از تیم‌های بالای جدول امتیاز خریدند اما تراکتور، نفت آبادان و ملوان زیر بار این خفت که نه بلکه عزت فوتبالی خود را از دست ندادند. بردن پاس به همدان غلط بود و از آن غلط‌تر حمایت نکردن از پاس. حداقل از پاس حمایت می‌کردید، پاس مثل مرد قوی‌ هیکلی بود که مدام ضعیف شد. ابتدا به لیگ یک رفت، بعد به لیگ دو و اکنون هم به دسته سه سقوط کرده است. باشگاهی به نام پاس دیگر وجود نخواهد داشت. البته اگر پاس در تهران بود این اتفاق برایش رخ نمی‌داد. مطمئنم اگر نیروی انتظامی هم نمی‌خواست تیم‌داری کند پاس اگر در تهران بود چنین اتفاقی برایش رخ نمی‌داد. بحث استقلال اهواز فرق می‌کند این تیم در شهر خودش شرایط بدی پیدا کرد.

کمالوند افزود: حیف شد بعد از بانک ملی، راه‌آهن، دارایی، کیان و هما یک تیم قدیمی ما هم از گردونه خارج شد. من در تمام رده‌های باشگاه پاس مربی‌گری کردم از سال ۷۴ که مربی شدم در این تیم مربی‌گری کردم حیف است. به قول خداداد عزیزی و جواد نکونام که گفتند ما برای بچه‌هایمان چه بگوییم و از کدام تیم بگوییم و بگوییم در کدام تیم پاس بازی می‌کردیم. افسوس بزرگی است. ناراحتی زیادی داریم اما من برای خودم هم ناراحتم زیرا سه مرتبه جلوی حکم کمیته انضباطی و کفاشیان گرفت و من اکنون ممنو‌ع‌الخروج شدم.