کد خبر: ۱۶۲۱۶۰
تاریخ انتشار:۰۸ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۰:۴۰
رتبه ایران در سلامت اداری
رییس سازمان مردم نهاد سلامت اداری گفت: اگر شاخص سلامت اداری را 100 بگیریم ،رتبه ایران هرگز بهتر از 30 نبوده است.
 رییس سازمان مردم نهاد سلامت اداری گفت: اگر شاخص سلامت اداری را 100 بگیریم ،رتبه ایران هرگز بهتر از 30 نبوده است.

'حسن عابد جعفری' روز یکشنبه در نشستی که در خصوص فساد اداری در محل سازمان مردم نهاد ' ارتقای سلامت اداری 'برگزار شد،افزود:باید تلاش کنیم رتبه ایران را در بهبود وضعیت سلامت اداری ارتقا دهیم.

وی گفت: فساد یک واقعیت است و ما به عنوان یک سازمان مردم نهاد، آمادگی خود را برای ارتقای سلامت اداری اعلام می کنیم و انتظارات از دولت دوازدهم را در این مورد تهیه کرده ایم.

وی با اشاره به اجرای دو برنامه توسعه در کشور (چهارم و پنجم) گفت: طی دو برنامه توسعه و همچنین اسناد فرادستی نه تنها رتبه سلامت اداری در ایران بهبود نیافت بلکه به 18 از 100 هم رسید.

عابد جعفری با بیان اینکه در مبارزه با فساد چند نکته کلیدی داریم، شناخت ،انواع، شدت و در نهایت گستره فساد است، تاکید کرد: فساد نظیر سرطان می ماند و انواع گوناگون دارد که باید با هرگونه فساد از نوع خودش برخورد شود.

وی گفت: باید نخست فساد را بشناسیم و برای شناخت علل و بستر فساد با روش های علمی آن را تبیین کنیم.

وی گفت: لازمه پرداختن به موضوع فساد توجه به بخش خصوصی است ، برای مبارزه با فساد باید در عرصه ملی همت کرد، پیوستن به کنوانسیون های بین المللی در کاهش فساد موثر است .

وی موثرترین مبارزه با فساد را پیشگیری دانست و گفت: نهادهای مدنی، رسانه ها،دانشگاهیان می توانند پیشگامان مبارزه با فساد باشند.