کد خبر: ۱۴۲۷۵۴
تاریخ انتشار:۰۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۹
مهلت کارفرمایان پلاسکو برای پرداخت حق بیمه
معاون فنی و درآمد سازمان تامین اجتماعی با بیان اینکه برای مصدومان ساختمان پلاسکو تدابیری اندیشیده شده است و آن‌ها را به کمیسیون پزشکی معرفی می‌کنیم، گفت: بر این اساس برای این افراد نیز مقرری از کار افتادگی برقرار خواهد شد.
معاون فنی و درآمد سازمان تامین اجتماعی از تعیین مهلت سه ماهه برای پرداخت حق بیمه به کارفرمایان ساختمان پلاسکو خبر داد.

محمد حسن زدا افزود: اکثر کارفرمایان پلاسکو بیمه مشاغل آزاد هستند و چون حادثه فرو ریختن ساختمان انتهای ماه اتفاق افتاد اغلب آن‌ها حق بیمه سه ماهه خود را پرداخت نکرده بودند. ما یک فرصت سه ماهه در نظر گرفتیم تا بتوانند حق بیمه خود را بپردازند و بیمه‌شان قطع نشود، البته اگر نیاز بود این زمان قابل تمدید است.

وی با اشاره به پرداخت تسهیلات به کارفرمایانی که کارگران پلاسکو را به کار گیرند، افزود: تسهیلاتی را برای آن دسته از کارفرمایان در بازار کار که بتوانند کارگران پلاسکو را در کارگاه‌های خود به کار بگیرند لحاظ شده به طوری که تسهیلات ٣٠ تا ٣٦ میلیون تومانی از سوی بانک رفاه با اقساط ٣٦ ماهه و کارمزد ٦ درصد برای این کارفرمایان در نظر گرفته‌ایم.

زدا با اشاره به پرداخت بیمه بیکاری به بیمه شدگان ساختمان پلاسکو اظهار کرد: به خانواده‌ها اطمینان خاطر می‌دهیم نگران نباشند، تدابیر اولیه به سرعت برای برقراری بیمه بیکاری کارگران انجام شده و ستادی را در اداره کار جنوب غرب واقع در خیابان سرهنگ سخایی تشکیل دادیم. شماری از نیروهای شعبه ٢٦ تامین اجتماعی نیز در این ستاد مستقر شدند و وظیفه ویژه آن‌ها برقراری بیمه بیکاری کارگران پلاسکو است.

معاون فنی و درآمد سازمان تامین اجتماعی ادامه داد: ٣٦٠ نفر به منظور برقراری بیمه بیکاری تاکنون به اداره کار مراجعه کرده و پرونده تشکیل دادند که برای ٢٦٠ نفر مقرری بیمه بیکاری برقرار شده و برای مابقی نیز در حال انجام است.

وی درباره شمار کارگران پلاسکو گفت: تعداد کارگرانی که از مرکز اطلاعات دریافت کردیم حدود ٧٥٠ نفر بود که البته باید گفت این افراد در ٥٦٠ کارگاه فعالیت می‌کردند اما تیغه‌هایی در این کارگاه‌ها کشیده شده بود و تعداد کارگاه‌های کددار ثبت شده در تامین اجتماعی عدد ١٢٠٠ را نشان می‌دهد بنابراین می‌توان گفت ٧٥٠ کارگر و ١٢٠٠ کارفرما در ساختمان پلاسکو مشغول به کار بوده‌اند و آمار رسمی عدد ٢٠٠٠ را نشان می‌دهد.

زدا افزود: البته در پلاسکو آمار ثبت شده ٦١٣ کارگر بود و سیستم بازرسی ما ٧٥٠ اسم را برای ما فهرست کرده بود و این نشان می‌دهد ١٢٠ نفر در پلاسکو مشغول به کار بودند اما بیمه نداشتند و سیستم بازرسی ما آن‌ها را شناسایی کرده است.

معاون فنی و درآمد سازمان تامین اجتماعی با بیان اینکه برای مصدومان ساختمان پلاسکو تدابیری اندیشیده شده است و آن‌ها را به کمیسیون پزشکی معرفی می‌کنیم، گفت: بر این اساس برای این افراد نیز مقرری از کار افتادگی برقرار خواهد شد.

زدا در خصوص برقراری مستمری بازماندگان برای شهدای آتش نشان افزود: کارکنان قراردادی و پیمانی آتش نشانی تحت پوشش تامین اجتماعی قرار دارند که پس از احراز هویت این افراد به‌زودی مستمری بازماندگان برقرار می‌شود.