|
|
امروز: پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۵:۱۵
آرشیو مطالب
از تاريخ: تا تاریخ: تعداد نتايج:

تصاویر/ جشنواره طعم کتاب با عشایر

جشنواره«طعم کتاب با عشایر» هر ۲ هفته یکبار در یکی از شهرستان‌های شمال خوزستان که میزبان عشایر هستند برگزار می‌شود.در قالب این جشنواره کتابداران کتابخانه‌های عمومی با کوله باری از اقلام فرهنگی به استقبال عشایر می‌روند تا در اعتلای فرهنگ کتابخوانی گامی مؤثر بردارند.

تصاویر/ حمام علی‌قلی‌آقا؛ شاهکار عصر صفوی

حمام علی‌قلی‌آقا که نام علی‌قلی‌آقا نیز شناخته می‌شود، از جاهای دیدنی اصفهان در منطقه بیدآباد است و در سال ۱۱۲۵، توسط علی‌قلی‌آقا، از درباریان دو پادشاه صفوی، شاه سلیمان و شاه سلطان حسین صفوی ساخته شده است.با معماری سبک اصفهان در اواخر دوره صفوی، حمام علی‌قلی‌آقا شامل دو حمام بزرگ، کوچک و فضای چال‌حوض می‌شود.هر دو حمام بزرگ و کوچک از دو بخش اصلی سربینه و گرم‌خانه تشکیل شده‌اند، به طوری که در آن دوره، مردان و زنان به صورت جداگانه می‌توانستند از آنها استفاده کنند. تزئینات سقف حمام به صورت رسمی‌بندی است و نورگیرهای سقف به گونه‌ای طراحی و کار گذاشته شده‌اند که در ساعات مختلف روز با ایجاد سایه‌روشن بر زیبایی تزئینات سقف بیافزایند. 6

تصاویر/ کلیسای مسیحیان اهواز

عکس‌های قدیمی و برجای مانده از کلیسا گویای آن است که این کلیسا از یک درب کوچک با سردری سنگی برخوردار بود که در سال ۱۹۶۴ و در نتیجه‌ی تجدیدبنا بزرگتر می‌شود تا تردد افراد ساده‌تر شود. بنای اصلی کلیسا از یک تالار اصلی، صحن مقدس، دو اتاق جانبی و یک بالکن برخوردار است. در محوطه کلیسا همچنین بناهای جانبی برای انجام امور اداری و نیز کتابخانه، سالن اجتماعات و اقامت وجود دارد. کلیسای مسیحیان کلدانی آشوری کاتولیک اهواز در سال ۱۳۹۴ مرمت شد و برخوردار از ویژگی‌های ثبت بنا است.

تصاویر/ پایان تراژدی متروپل

تخریب بقایای ساختمان فروریخته متروپل آبادان ساعت ۱۶ و ۳۰ دقیقه روز چهارشنبه (۷ دی ماه ۱۴۰۱) پس از گذشت بیش از ۷ ماه از ریزش متروپل به پایان رسید.

تصاویر/ بازدید خبرنگاران از تونل انتقال آب سد کانی‌سیب به دریاچه ارومیه

تونل انتقال آب از سد کانی سیب به دریاچه ارومیه به طول 36 کیلومتر یکی از مهم‌ترین پروژه‌های احیای دریاچه ارومیه است که از سال ۹۴ عملیات حفاری آن آغاز شد و تاکنون بیش از چهار هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان برای این طرح هزینه شده است. که به علت ترک برداشتن در 800 متر از طول تونل افتتاح فاز نخست این پروژه به پایان امسال موکول شده است. اصحاب رسانه با بازدید از تونل انتقال آب به دریاچه ارومیه از نزدیک در جریان پیشرفت این پروژه که در 3 فاز انجام می شود قرار گرفتند.

تصاویر/ در آستانه سال نو میلادی

در آستانه آغاز سال جدید میلادی و در فاصله میلاد حضرت مسیح (ع) تا آغاز سال ۲۰۲۳ هموطنان ارمنی کشورمان با خرید نمادها و تزیینات ویژه کریسمس و غبارروبی کلیسا و مراکز عبادت خود به استقبال سال نو می روند.

تصاویر/ ترخیص نخستین محموله خودروهای وارداتی

این محموله خودرو شامل ۲۲ خودرو از ۶ نمونه محصولات کیا ازجمله سراتو، ریو، پیکانتو، پگاس، سونت (شاسی بلند) و اسپورتیج (شاسی بلند) است که پس از تخلیه در محوطه بندرلنگه در اسرع وقت جهت ترانزیت به گمرک شهریار تهران بارگیری می‌شود.

تصاویر/ آبگرفتگی شهر اهواز

بارش باران که از پنجشنبه هفته گذشته در اهواز و سایر نقاط استان خوزستان آغاز شده همچنان به صورت پراکنده ادامه دارد. خیابان‌های مناطق مختلف اهواز به دلیل آبگرفتگی بر اثر بارش باران بسته شده و کار تخلیه آب در این منطقه در حال انجام است.

تصاویر/ ریزش کوه در خیابان فرعی یکم حصیرآباد اهواز

حصیرآباد یکی از محله‌های قدیمی شهر اهواز که با رشته کوهی در کنار آن و در مرکز شهر کاملاً قابل تشخیص است. نکته بارز منطقه وجود رشته نسبتاً طولانی از تپه‌های ماسه‌ای که در کنار ان خانه‌های متعددی نیز ساخته شده‌است. این منطقه سالهاست که بدون توجه مسئولان به حال خود رها شده و از امکانات پایینی برخوردار است. با توجه به بافت فرسوده این منطقه تاکنون زلزله و بارندگی‌ خسارت‌ زیادی به منازل آن وارد کرده است. در پی بارندگی شب گذشته در خیابان فرعی یکم حصیرآباد، ریزش کوه خسارت زیادی به برخی از منازل وارد شد. به گفته مسئولان شهری، با توجه به اینکه مردم حصیرآباد در بافت فرسوده و حاشیه‌ای شهر و همچنین از نظر توپولوژی در ارتفاع زندگی می‌کنند امکان خدمات رسانی به این منطقه در مقایسه با دیگر مناطق دشوارتر است.

تصاویر/ در حاشیه فینال جام جهانی ۲۰۲۲ قطر

شامگاه یکشنبه ۲۷ آذرماه فینال رقابت‌های جام‌جهانی قطر ۲۰۲۲ بین دو تیم فرانسه و آرژانتین برگزار شد که در نهایت تیم ملی آرژانتین با درخشش لیونل مسی توانست در ضربات پنالتی پیروز این بازی شود و برای سومین بار جام جهانی فوتبال را تصاحب کند. تیم ملی آرژانتین علاوه بر هوادارانی که این کشور دارد علاقه‌مندان دیگری از ملیت‌های دیگر نیز دارد که سالهاست منتظر برد جام جهانی از سوی این تیم بودند. این اتفاق شب گذشته رخ داد. در حین این بازی علاقه‌مندان به این مسابقه فوتبال در فضاهای باز کشور قطر و شهر دوحه محل برگزاری این مسابقه، بازی را دنبال کردند. بعد از پیروزی تیم ملی آرژانتین هواداران این تیم در دوحه قطر به جشن و شادی پرداختند.

تصاویر/ جام جهانی ۲۰۲۲- اهدای جام قهرمانی به آرژانتین

جام جهانی ۲۰۲۲ قطر شامگاه یکشنبه (۲۷ آذر ۱۴۰۱ ) با قهرمانی آرژانتین به پایان رسید و لیونل مسی فوق ستاره فوتبال جهان جام طلایی بیست‌ودومین دوره جام جهانی را از دست امیر قطر و جیانی اینفانتینو، رئیس فدراسیون بین‌المللی فوتبال(فیفا) دریافت کرد و بالای سر برد.

تصاویر/ فینال جام جهانی ۲۰۲۲- آرژانتین و فرانسه

دیدار تیم های ملی فرانسه و آرژانتین در مرحله فینال رقابت‌های جام جهانی ۲۰۲۲ قطر، عصر یکشنبه (۲۷ آذر ۱۴۰۱ ) در ورزشگاه «لوسیل» دوحه برگزار و با برتری آرژانتین در ضربات پنالتی به پایان رسید و قهرمان جام جهانی ۲۰۲۲ قطر شد.

تصاویر/ تشییع پیکر «آیت الله روحانی» در قم

مراسم تشییع پیکر آیت الله «سید محمد صادق روحانی» از فقهای حوزه علمیه قم با حضور گسترده طلاب و اقشار مردم از مسجد امام حسن عسگری (ع) تا حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه (س) برگزار شد و پیکر این فقیه در مسجد بالاسر حرم بانوی کرامت خاکسپاری شد.

تصاویر/ اختتامیه «سینما حقیقت»

شانزدهمین جشنواره بین‌المللی سینما حقیقت پس از پنج روز به پایان راه رسید و عصر جمعه ۲۵ آذرماه مراسم اختتامیه آن در تالار وحدت با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، مدیران سینمایی و جمعی از اهالی سینمای مستند برگزار شد.

تصاویر/ قدیمی‌ترین آپارتمان دست‌ساز دنیا

کتیبه‌ای یونانی بر سردر یکی از اتاق‌های طبقه سوم این غار وجود دارد که از این غار به عنوان معبد هراکلس نام برده‌است. در معماری این غار علاوه بر ایجاد اتاق‌ها و راهروهای عبوری، سعی شده تا اتاق‌ها با هم مرتبط باشند. نورگیرهایی به سمت بیرون تعبیه شده‌اند و بر دیوارهای غار در بعضی از اتاق‌ها نقوشی به صورت تجریدی از حیوانات، انسان و گیاه حجاری شده‌است.
2 صفحه