|
|
امروز: جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۵:۲۶
آرشیو مطالب
از تاريخ: تا تاریخ: تعداد نتايج:

تصاویر/ کرونا در روزهای شلوغ پایان سال

با نزدیک شدن به روزهای پایان سال و فرا رسیدن ایام نوروز بازار تهران روزهای شلوغ و پر ازدحامی را تجربه می‌کند، این در حالی است که شیوع ویروس جهش یافته کرونا موج جدیدی از نگرانی را در سراسر دنیا برانگیخته است.استفاده صحیح از ماسک و حفظ فاصله اجتماعی در مکان های پر ازدحام کمترین کاری است که می توان برای کاهش احتمال انتقال ویروس کرونا انجام داد.

تصاویر/ بیمارستان گلستان اهواز در وضعیت قرمز کرونا

به گفته رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز، در روزهای اخیر بار مراجعه بیماران در اهواز، ماهشهر، دشت آزادگان، شوشتر و دزفول افزایش یافته است و این مساله به ویژه در اهواز، بیمارستان‌ها را به شدت تحت فشار قرار داده است. در حال حاضر حدود یک هزار و ۲۰۰ بیمار به دلیل ابتلا به کرونا در بیمارستان‌های خوزستان بستری هستند که حدود ۹۰۰ نفر از این تعداد، در بخش‌های عادی و ۳۰۰ بیمار در بخش‌های مراقبت ویژه بستری و تحت مراقبت هستند.

تصاویر/ هجوم خفاش‌های قرمز به استرالیا

بیش از ۸۰ هزار خفاش به طرز باورنکردنی به امتداد یک روخانه در شمال نیو ساوت ولز استرالیا هجوم آوردند. این خفاش‌های قرمز به جمعیت خفاش‌های میوه خوار سیاه پیوسته و اردوگاهی را در امتداد رودخانه ریچمون برپا کرده‌اند.

تصاویر/ تشییع پیکر مدافع سلامت«سیده فاطمه نجم السادات»

مراسم تشییع پیکر شهید مدافع سلامت«سیده فاطمه نجم السادات» پرستار مامای شاغل در بیمارستان امیرالمومنین(ع) اهواز که بر اثر کرونا به شهادت رسیده بود، صبح امروز یکشنبه در این بیمارستان برگزارشد.در چند روز اخیر دو تن از اعضای کادر درمان استان به نام‌های «سیده فاطمه نجم السادات» مامای بیمارستان امیرالمؤمنین اهواز و «حمیرا احمدی» بهورز شبکه بهداشت شهرستان باغملک به علت مبارزه با این بیماری به کرونا مبتلا شده‌اند و جان خود را از دست داده‌اند.

تصاویر/ مجمع انتخاباتی فدراسیون فوتبال

مجمع انتخاباتی فدراسیون فوتبال صبح یکشنبه 10 اسفندماه برای انتخاب رئیس فدراسیون فوتبال جمهوری اسلامی ایران در سالن اجلاس برگزار شد.علی کریمی، مصطفی آجورلو، کیومرث هاشمی و شهاب الدین عزیزی خادم چهار گزینه ریاست هستند.«در نهایت ،شهاب‌الدین عزیزی‌خادم» به‌ عنوان رئیس فدراسیون فوتبال برای چهار سال آتی انتخاب شد.

تصاویر/ نمایشگاه عروسک های ماه پیشانی

برگزاری نمایشگاه عروسک های ماه پیشانی در کتابکده قصه و افسانه با همکاری موسسه پژوهشی کودکان دنیا و با هدف ترویج شخصیت های افسانه های ایرانی گشایش یافت.در این نمایشگاه هنرمندان بر اساس داستان ماه پیشانی، شخصیت ماه پیشانی را طراحی و تبدیل به عروسک و مجسمه کردند و به این نمایشگاه هدیه دادند. در این نمایشگاه عروسک هایی از تمام نقاط کشور ایران به نمایش گذاشته شده است.

تصاویر/ دیدار رافائل گروسی با ظریف

رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی که برای دومین بار در ۶ ماه گذشته، به تهران سفر کرده است، بعدازظهر یکشنبه ۳ اسفند با محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران دیدار و گفتگو کرد.

تصاویر/ منازل آسیب دیده از زلزله سی سخت

زمین لرزه ۵.۶ ریشتری چهارشنبه شب شهر سی سخت در استان کهگیلویه و بویراحمد قریب به ۵۰ مصدوم داشته و صدها خانه نیز تخریب شده است.همچنین در شهر دنا بیش از ۷۰ درصد منازل آسیب دیده و نزدیک به ۱۰ درصد خانه‌ها در این شهر غیر قابل استفاده شده است.

تصاویر/ خسارات زلزله ۷.۳ ریشتری در ژاپن

زمین لرزه‌ای به بزرگی ۷.۳ در مقیاس ریشتر «فوکوشیما» در ژاپن را به لرزه درآورد.بیش از ۱۰۰ نفر در نتیجه زمین لرزه ۷.۳ ریشتری که روز شنبه در استان فوکوشیما ژاپن رخ داد، زخمی شدند، پیش از این سازمان زلزله نگاری آمریکا، قدرت این زلزله را ۷.۱ ریشتر اعلام کرده بود.همچنین زلزله باعث خاموشی گسترده در پایتخت و حومه آن شد و برق ۹۵۰ هزار خانوار برای ساعاتی قطع شد، آژانس بین المللی انرژی اتمی با انتشار پیامی در توئیتر اعلام کرد که در زمین لرزه ۷.۳ ریشتری روز گذشته در ژاپن آسیبی به نیروگاههای هسته‌ای این کشور وارد نشده است.

تصاویر/ انفجار مهیب در مرز افغانستان و ایران

انفجار مهیبی حدود ساعت ۱۲:۳۰ دقیقه روز شنبه در نقطه صفر مرزی به سمت گمرک اسلام قلعه در خاک افغانستان به وقوع پیوست.سخنگوی گمرک درباره علت آتش سوزی در مرز ایران و افغانستان، گفت: در این سانحه یکی از کامیون‌های حامل گاز منفجر می‌شود. سپس این انفجار به صورت دومینویی به کامیون‌های دیگر سرایت می‌کند، به دلیل اینکه این اتفاق در خاک افغانستان رخ داده مشخص نیست چند کامیون دچار حریق شده‌اند.مقامات افغانستان هم اعلام کرده‌اند که دست‌کم ۶۰ نفر در این حادثه زخمی شدند، که از این میان ۱۷ نفر از مصدومان حادثه به بیمارستان منتقل شده‌اند. اما هنوز آماری از جان‌باختگان احتمالی منتشر نشده است.

تصاویر/ ورود دومین محموله واکسن کرونا به ایران

دومین محموله واکسن "اسپوتنیک V" به وزن ۳۲۴۳ کیلوگرم (۱۰۰ هزار دوز) جهت واکسیناسیون ۱۰۰ هزار نفر وارد کشور شد.این محموله پس از برچسب گذاری و کدگذاری در سامانه TTAC برای واکسیناسیون کارکنان خط مقدم درمان در شبکه بهداشتی کشور توزیع خواهد شد.

تصاویر/ زندگی در قلعه تاریخی

زندگی در قلعه تاریخی بارده به رسم قدیم جاری است. برخلاف اکثر ابنیه تاریخی که به حال خود رها شده و یا پس از مرمت به موزه تبدیل می‌شوند، زندگی در قلعه تاریخی بارده همچنان جاری است.برخلاف اکثر ابنیه تاریخی که به حال خود رها شده و یا پس از مرمت به موزه تبدیل می‌شوند، زندگی در قلعه تاریخی بارده همچنان جاری است. نوادگان و نتیجه‌های داراب خان و محمد حسن خان همچنان در این بنا زندگی می‌کنند. این قلعه تاریخی در اواخر دوره قاجار و توسط خوانین بختیاری ساخته شده و هم دارای استحکامات دفاعی (برج و بارو) و هم امکانات زندگی شامل دو حیاط مجزا با اندرونی و بیرونی، اصطبل و انبار بوده است. قلعه بارده بر روی یک تپه طبیعی مشرف بر روستا واقع شده و اگرچه در طول سالیان گذشته دچار آسیب‌هایی شد، اما همچنان به حیات خود ادامه می‌دهد. تعدادی از نوادگان و نتیجه‌های بنیان گذاران قلعه هنوز در این بنا زندگی می‌کنند و در عین حال پذیرای علاقمندان و گردشگرانی هستند که قصد بازدید از قلعه را دارند. اهالی روستای بارده، ساکنین قلعه را همچنان با لقب «خان» صدا می‌زنند و با آنها در امور مختلف مشایعت دارند. در حال حاضر هر یک از حیاط‌های قلعه در مالکیت چند نفر از نوادگان بنیان گذاران قلعه است که اغلب از آن به صورت اقامتگاه موقت استفاده می‌کنند اما دو خانوار به صورت دائم در قلعه سکونت دارند.قلعه بارده در مالکیت شخصی این افراد است و از آنجایی که در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده به صورت مشارکتی با سازمان میراث فرهنگی اداره می‌شود.روستای بارده در شهرستان بن و در فاصله ۴۵ کیلومتری از شهرکرد واقع شده است.
1 صفحه